luni, 26 noiembrie 2012

GALUSTE CU GEM DE PRUNE

Cand a trecut timpul prunelor proaspte si vrei neaparat galusti cu prune, inlocuieste-le cu gem si vor fi la fel de bune.
Necesar: 1 borcan de gem de prune, 10 nuci, 2 l apa, 1 cana mare de malai, 1 cana gris, 1 cana faina, 6 lg zahar tos, 2 plicuri zahar vanilat, un praf de sare, 6 lg de pesmet, 2 lg ulei, 4 lg zahar pudra.
Am pus apa la fiert in tuciul de mamaliga, cu praful de sare si cu zaharul tos. Am amestecat intr-un castron faina, malaiul si grisul, iar cand apa a dat in clocot,  le-am pus in tuci, mestecand bine cu telul,  sa nu se faca cocoloase.  Am lasat sa fiarba cam 20 minute,  dupa ce s-a legat mamaliguta, apoi am rasturnat-o pe o tava, unde am intins-o cu lingura, sa se raceasca mai repede. Am format, cat mai era inca calduta, guguloaie rotunde, carora le-am facut cate o gaura adanca unde am pus cate ½ lgta gem si un sfert de miez de nuca. Am inchis marginile peste umplutura, lipindu-le. Daca va iese gemul, sau se rupe pe undeva galusca, nu disperati, mai aveti mamaliguta, lipiti-o!!! Cand au fost toate gata, le-am dat prin pesmet rumenit in ulei incins,  amestecat cu zahar pudra si zahar vanilat.
Sunt super bune si calde si reci.
Observatii: Ca la orice mamaliguta, stiti ca trebuie lucrat repede cu ea altfel, daca se raceste complet, se intareste si se usuca! Nu trebuiesc puse la frigider.
Din cantitatile astea mi-au iesit cam 40 buc, asa ca daca vreti mai putine, reduceti cantitatile!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu