marți, 27 noiembrie 2012

OREZ CU PRAZ SI MASLINE

Necesar: 300 g orez, 4 – 5 fire de praz, 2 ardei rosu gras, 1 ardei verde, 3-4 cepe, 10 masline “naturale” mari (asa scria pe etichetaJ!), 200 g  masline negre.

Am pus ceapa la calit cu ardeiul taiat fasiute. Cand au fost gata pe jumatate, am adaugat si prazul taiat rondele,  cam jumatate de cm. Am adaugat si orezul, adaugand apa cate putin, doar atunci cand orezul o consuma pe cea dinainte, fiind in pericol de a se arde. Daca nu e post, ca acum, puteti sa folositi o supa (zeama in care a fiert carnea, dupa ce a fost eliminata spuma si eventual strecurata ). Maslinele negre le-am pus intregi, maslinele verzi le-am taiat feliute, fiind prea mari. Daca maslinele sunt sarate, nu mai puneti sare la sfarsit! Cand orezul s-a fiert, am potrivit de sare si piper, am oprit focul si am pus capacul.
Asa fac in general cu mancarea, cum spunea bunica mea, “o las sa-si traga sufletul!”. Si o sa va spun un secret: eu cumpar mereu pieptul de pui nedezosat. Nu dureaza decat 5 minute sa-l dezosez, iar restul il pun in congelator intr-o punguta. Cand am nevoie de supa pentru orez sau pentru altceva, scot si pun la fiert. Zeama o folosesc eu si oasele merg la Bobi, care mai nou are un fratior mai mic, Max, cules de Lavinia de pe strada.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu