duminică, 11 noiembrie 2012

ZACUSCA DE TELINA

Necesar: 5 teline potrivite, 2 vinete, 20 gogosari mari, 10 cepe, 400 ml ulei, sare si piper macinat, 2 foi de dafin, cateva boabe de piper, 200 ml suc de rosii, 250 ml apa.
Am tocat ceapa si gogosarii felii si i-am pus la calit in 400 ml de ulei incins. Telina am dat-o pe razatoarea mica si am adaugat-o si pe ea cand ceapa si ardeiul erau pe trei sferturi gata. Vinetele coapte la cuptor, le-am curatat, le-am tocat si le-am pus si pe ele peste restul, in tuci. Pe traseu,  pentru ca telina nu prea are apa si nu lasa zeama, am adaugat cate putina apa. Sa mestecati mereu in ea, ca se lipeste. Am pus si sucul de rosii (de la Ciao), foile de dafin, piperul boabe, sare si piper dupa gust, si am lasat sa mai dea un clocot.
Am pus fierbinte in borcane, pe care le-am inchis si le-am fiert cam 40 minute.
Observatii: Sincer, e buna, dar nu nemaipomenita si nu asa de gustoasa ca cea de gogonele, spre exemplu. Zic s-o faceti, doar daca va place gustul deosebit al telinei.
Exista alternativa cu zacusca care nu va place cum iese: o folositi la tocanite, la ciorbite...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu