duminică, 4 noiembrie 2012

PANCAKES CU DULCEATA DE VISINE

E duminica, e frumos afara, un soare caldut care te indeamna la plimbare, si-ti sopteste sa profiti de el, dar eu mi-am facut déjà plimbarea pe ziua de azi. Si cum toate drumurile mele duc… la bucatarie (mi-as dori sa duca la Roma, dar…), m-am gandit sa fac ceva in cinstea lui (a soarelui), asa ca m-am oprit la pancakes.
Recunosc ca nu am facut pana acum, mi se pareau greu de facut, am vazut numai poze cu clatite  excelent realizate si ma gandeam ca nu au cum sa-mi iasa asa. Insa, cum tot aveam o tigaita noua, ce trebuia inaugurata si verificata, m-am apucat, si ce a iesit,  vedeti mai jos.

Necesar: 650 g faina, 800 ml lapte, 6 lg de zahar,6 lg de ulei, 3 plicuri zahar vanilat, 2 plicuri praf de copt, 4 oua, 1 praf de sare.
Am amestecat faina cu praful de copt, zaharul si zaharul vanilat. Am separat oualele si am batut albusurile tari. Am batut galbenusurile cu praful de sare, cu laptele si uleiul. Am amestecat prafurile cu lichidele, apoi am incorporat usor si albusurile. Trebuie sa iasa o compozitie mai groasa, care curge mai greu fata de clatitele noastre clasice.
 Tigaia am uns-o cu un strop de ulei, pe care l-am intins cu un servetel, uniform. Asta numai prima oara, restul au mers fara. Am pus cu polonicul in mijlocul tigaii, niveland  compozitia circular cu fundul lui, pana ajungea la masura dorita.
Clatitele astea se prajesc mai greu decat celelalte, iar focul trebuie sa fie potrivit spre mic,  sa se coaca si interiorul, fara sa se arda exteriorul. Cand pe deasupra clatitei incep sa apara mici bule, este timpul sa o intoarcem. Sa aveti la indemana o spatula, pentru ca pe astea nu o sa le puteti intoarce aruncandu-le!
Le-am servit cu dulceata de visine, pe care special am facut-o un pic mai subtire, pentru a avea si topping.
Minunate, pufoase si foarte dragute.
Observatii: Ca sa va iasa coapte uniform si fara urme de arsura, ca la cele clasice, trebuie sa aveti o tigaie buna, care nu are nevoie de ulei, sau daca nu aveti, ungeti cu ulei cu servetele absorbante, sa acopere bine fundul (orice bula de ulei va fi o urma pe clatita!)
Insa oricum ar iesi, incercati-le, ca merita!!!


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu