joi, 30 august 2012

CREMA DE ZAHAR ARS CU MERE


Necesar: 4-5 mere bine coapte, 11 lg zahar, 800 ml lapte, 6 oua, 1 praf sare, 1 plic zahar vanilat, 1 lg amidon, 1 lg coaja lamaie, ½ esenta de vanilie.

Am curatat merele de samburi si coaja, si le-am taiat felii. Am caramelizat 5 lg de zahar, tapetand peretii vasului. Am asezat feliile de mere peste caramel. Am batut bine oualele cu un praf de sare, apoi am adaugat zaharul, esenta, coaja de lamaie, zaharul vanilat, laptele cate putin si amidonul.
Am turnat compozitia asta incet,  peste merele din cratita. Merele se vor ridica la suprafata, dar daca turnati cu grija, nu se strica aranjamentul. Am pus cratita astfel pregatita, intr-una mai mare, dupa care am umplut-o cu apa (pe aia mare de sub, da?) si am dat la cuptor pentru 60 min la foc potrivit.
Cand a fost gata, am lasat pe aragaz la racit, apoi am pus la frigider pentru cateva ore. Am rasturnat pe o farfurie dintr-o singura miscare. Am ras pe deasupra ciocolata.

Observatii: Mi-a spus cineva ca atunci cand caramelizeaza zaharul, pune si 2 lg de apa. Am facut si eu asa, dar zaharul a  ramas mai alb. Poate nu am facut eu ceva bine, dar nu prea mi-a placut culoarea finala, in schimb gustul a fost super. 

















Un comentariu: