marți, 21 august 2012

PUI INTREG IN ALUAT

Pentru ca miercuria fost mare sarbatoare,  “Adormirea Maicii Domnului” si pentru ca soacra mea este Maria, si in fiecare an avem trecut in calendar cu sfintenie, masa la ea, anul asta am facut , zic eu, (pe langa altele), ceva mai aratos.
Necesar: 1 pui (cat de mare il vreti voi), 1 plic condimente pentru pui de la Galeo, 1 lgta rasa sare, ½ lgta piper, 1 lg boia dulce, 3 lg ulei, 150 g orez, 1 cutie cu ciuperci, 600 g faina, 2 plicuri drojdie uscata, 300 ml apa calda, 1 cutie ciuperci (conserva).
Am amestecat faina cu un praf de sare, iar drojdia am dizolvat-o in apa calduta, apoi am mai lasat-o vreo 10 min, inainte sa o torn peste faina. Am framantat bine, cu mainile unse cu ulei, apoi am lasat 30 min la crescut.
Am pus orezul la fiert. Am scurs bine ciupercile si le-am mai tocat un pic. Am amestecat toate condimentele de mai sus cu 3 lg de ulei si 2 lg de apa. Din acest amestec, 2 lg le-am pus peste orez si ciuperci.  Puiul bine spalat si epilat, l-am intors cu roatele in sus, fara sa-mi fac griji ca-i vine sangele la cap, acesta lipsind cu desavarsire! L-am umplut pana la refuz cu orezul astfel preparat si i-am legat picioarele cu  ata, la fel si aripile (la care le-am lasat intregi sa le pot lega). Astfel imbalsamat,  l-am transformat in mumie. Am framantat din nou aluatul si am intins o foaie potrivita si ca marime si ca grosime, pe care am pus-o peste tava in care am gatit puiul. Restul de orez l-am pus pe foaie, iar deasupra puiul legat fedeles, uns cu amestecul de condimente. Am adunat aluatul pe langa pui, acoperindu-l, apoi am uns bine cu ulei si l-am dat la cuptor pentru 1 ora si 20 min .  

Observatii: Daca vreti sa mancati si coaja, nu ungeti cu ulei, ci cu lapte sau ou. Ca sa verificati daca s-a facut puiul, verificati-l cu un bat pentru frigarui. Infigeti batul in partea pieptului si daca intra usor, fara sa se poticneasca, e facut!
Din pacate, nu am mai apucat sa fac pze la "dezhumare", pentru ca pana sa apuc eu sa deschid gura, sa-i opresc, ii dadusera cep si-i rupsesera picioarele (saracul pui, mai intai fara cap, acum fara picioare...).














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu