miercuri, 8 august 2012

PIZZA CU TON

In afara de clatite, cred ca pizza in toate formele ei, este cel mai raspandit fel de mancare. Cel mai usor de pregatit, si cel mai la indemana. Cu putina inspiratie, poti sa ajungi sa nu mai scapi de prieteni din cauza asta J!
De data asta am facut o pizza pentru Lavinia, care ar manca numai ton toata ziua.
Necesar: 3 conserve cu ton faramitat, ½ conserva porumb, 1 ceapa, 200 g cascaval, 5 rosii mici, 10 masline verzi, 10 masline negre, 2 felii sunca de Praga, 2 lg bulion, 2 lg ulei, 350 g faina, 1 plic drojdie uscata, un praf sare, 200 ml apa calda.

Am facut mai intai blatul classic: faina cu praful de sare si drojdia uscata, toate amestecate cu apa calduta. Am lasat castronul afara la soare, acoperit cu un prosop de bucatarie curat, si l-am lasat cam 30 min.
Intre timp am taiat conservele si am scurs tonul de ulei, la fel si porumbul (de apa), am taiat felii rosiile, maslinele si ceapa. Am taiat cubulete sunca si am ras cascavalul.
Cand blatul a crescut in castron, l-am mutat pe masa infainata si l-am mai framantat un pic. L-am intins direct pe hartia de copt, pe care am pus-o apoi in tava. Am stropit-o un pic cu ulei si am uns-o cu bulion, dupa care m-am apucat de montat: am pus ceapa desfacuta in feliute subtiri, ca sa se topeasca un pic  si sa nu o mai simta copii. Peste ceapa am pus tonul, apoi sunca si  porumbul, feliile de rosii si de masline. Peste toate am presarat cascavalul ras si am dat la cuptor, pentru 25 -30 min la foc mic.
Mai e cazul sa spun cat a durat pana a disparut toata tava aia mare? Mult mai putin decat mi-a luat mie sa o portionez si sa-I fac 3 poze!!!





















Un comentariu: