luni, 20 august 2012

ZACUSCA DE CIUPERCI CU CAPIA SI VINETE

Cand cineva dragut, iti face un cadou mai putin obisnuit: adica un sac de vinete si unul de ardei capia, ce poti face, daca nu zacusca??
Necesar:  3 kg ciuperci (de oricare), 4 kg capia, 3 kg vinete, 1 kg ceapa, 2 capatani usturoi, 700 ml ulei, sare si piper boabe, 1 kg bulion mai subtire.
Pentru ca ploaia de afara m-a tinut cu umbrela de plaja deasupra  gratarului, am ajuns sa coc pana la urma vinetele in cuptor. In afara faptului ca dureaza mai mult, restul este ok: gustul este foarte bun, iar procesul de curatare este mult mai usor.
Deci, am pus vinetele in tava de aragaz, pe hartie de copt, la caldurica cuptorului. Am tocat ciupercile, curatate si spalate bine, cubulete, la fel si kapia si ceapa.
Am pus la calit,  toata ceapa , in tot uleiul.  Am amestecat bine cuburile de ciuperci cu cele de capia, si le-am pus si pe ele in tuci (ideal pentru zacuste) si in cratite cu fundul dublu, dupa ce am impartit corespunzator si ceapa calita. Le-am lasat la foc micut, sa se caleasca  bine. Am adaugat si sarea (dupa gust), piperul boabe si usturoiul tocat cu cutitul. Cand legumele au fost aproape gata, am adaugat si vinetele coapte, curatate si tocate un pic (nu chiar ca pentru salata de vinete). Peste 15 min am turnat bulionul si am mai lasat alte 15-20 min la foc foarte mic, mestecand mereu.  
Am pus zacusca fierbinte in borcane, pe care le-am inchis bine si le-am pus la fiert pentru 35 min, dupa care le-am mutat in paturi groase sa se raceasca incet.
Observatii: Nu uitati de ardeiul iute, daca o vreti mai picanta!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu