marți, 21 august 2012

ZACUSCA DE DOVLECEI

In fiecare an incerc diverse retete si idei de zacusca, pe care ulterior le pastrez sau nu, in functie de cum prinde la “publicul mancator”!
Necesar: 3 kg dovlecei, 1 kg ardei capia rosu, 1 kg morcovi, 1 kg ceapa,  800 g bulion mai subtire,  ½ l ulei, sare, boabe de piper.
Am curatat toate legumele. Am dat morcovul prin razatoarea mica, dovleceii i-am tocat cubulete micute, la fel si ceapa si ardeiul capia. Am presarat sare peste cuburile de dovlecei, si le-am lasat la scurs intr-o strecuratoare, cam 1 ora.
Am pus tot uleiul la incins si in el ceapa la calit. Cand ceapa s-a inmuiat, am adaugat si morcovul si ardeiul. Cand toate au fost aproape gata, am adaugat si cubuletele de dovlecei si am mai lasat cam 25 min, mestecand din cand in cand. Am pus sare si boabe de piper, si imediat si bulionul. Am mai lasat cam 15 min pe foc, mestecand mereu sa nu se lipeasca.
Am pus zacusca fierbinte in borcane, pe care le-am inchis bine si le-am pus la fiert pentru 35 min, dupa care le-am mutat in paturi groase sa se raceasca incet. Si asa au si facut, inca mai erau un pic caldute dupa 1 noapte si o zi.
Observatii:  Daca va place, puteti pune rosii (cam 2 kg) in loc de bulion, si in plus ceva verdeata – patrunjel. Si bineinteles ardei iute, cine o vrea mai picanta!

Din cantitatile astea mi-au iesit 9 borcane de 800g.




2 comentarii:

  1. Foarte f f buna!
    Numai tu puteai sa faci asa ceva!
    Ioana.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am facut aceasta zacusca. E minunata. Eu am facut-o mai picanta si e foarte interesanta la gust:dulce de la morcov si picanta de la boiaua de ardei! Chiar merita tot efortul.Vulpita, te pup.

    RăspundețiȘtergere