marți, 26 februarie 2013

LASAGNA CU SPANAC

Necesar: 1 borcan spanac, 1 morcov mare, 3 cepe, 2 lg bulion, 3 lg branza de bivolita, 1 felie de cascaval, 10 foi de lasagna, 300 g carne tocata, ½ cutie rosii in bulion,  400 ml lapte, 3 lg faina, ½ lg nucsoara, ½ lgta piper, sare.
Am tocat ceapa si jumatate din cantitate am pus-o la calit in putin ulei incins. Peste ea am adaugat morcovul ras maruntel. Dupa ce s-au inmuiat bine, am adaugat si spanacul scurs bine si tocat. Am lasat sa se caleasca bine si am adaugat bulionul subtiat cu o ceasca mica de apa. Am potrivit de sare si piper.
Am pus si restul de ceapa la calit. Peste ea am pus carnea tocata si  rosiile in bulion tocate, impreuna cu bulionul si o ceasca de apa, si am lasat-o pana a fost gata. Am potrivit-o de sare si piper. Asta a fost sosul Bolognese.
Am pus 2 lg de ulei la incins, am presarat faina amestecand bine, apoi laptele putin cate putin, pana s-a ingrosat. Am presarat nucsoara si piperul si am potrivit de sare. Asta a fost sosul béchamel.
Am pus hartie de copt in tava, pe care am turnat un pic de sos beschamel. Tava era patrata, mai mica, asa ca incapeau la fix doua foi de lasagna,  una langa alta. Am pus, deci, 2 foi, am pus deasupra jumatate din sosul Bolognese, 3 lg de sos béchamel, alte 2 foi de lasagna, 3 lg sos béchamel, jumatate din compozitia cu spanac, branza faramitata si  iar 3 lg de sos. Au urmat, fireste, 2 foi de lasagna, jumatatea ramasa de sos Bolognese, 2 lg sos béchamel. Am pus inca  2 foi de lasagna, peste care am turnat a doua jumatate din compozitia de spanac si branza faramitata si , in fine, ultimele doua foi, peste care am turnat restul de sos béchamel, si am ras felia de cascaval.
Am dat la cuptorul incins pentru 30 min.
Nu trebuie sa stea foarte mult, doar cat trebuie foilor sa se inmoaie.

Observatii: Daca aveti o tava asa mica ca a mea, nu puneti foile de lasagna toate in acelasi sens, puneti doua pe verticala (in picioare) si doua pe orizontala (culcate), apoi reluati, altfel se va desparti lasagna in doua. Nu trebuie sa stea foarte mult la cuptor, doar cat trebuie foilor sa se inmoaie, astfel ca veti face sosurile mai zemoase.
Foile de lasagna sunt de la Monte Banato si nu necesita fierbere. In plus aveti o reteta chiar pe cutie.
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu