luni, 4 februarie 2013

PRAJITURA CU URDA SI MURE

Daca va apucati sa faceti lichior in casa, din fructe, nu aruncati fructele dupa perioada de macerare, ci puneti-le intr-un borcan cu 2 lg de zahar peste ele, si folositi-le la prajituri. In plus vor lasa si suc pe care il puteti folosi, facand din el sosuri dulci, topping-uri si glazuri.
Necesar: 1 biscuite mare (120 g), 150g margarina, 6 lg compot ananas, 350 g urda, 7 lg zahar, 2 lgte amidon, 2 plicuri de zahar vanilat, 2 oua, 1 lg esenta rom, 5 lg iaurt simplu, 300 g mure (din lichior).
Necesar glazura: 100 ml suc mure, 100 ml compot ananas, 1 lgta amidon, 1 lgta zahar.
Am faramitat biscuitele cu mana si l-am pus in tava de tarta, tapetata cu hartie de copt. Deasupra biscuitelui am stropit cu margarina topita si cu compotul de ananas. Am amestecat urda cu zaharul, zaharul vanilat, oualele intregi batute bine, esenta de rom, iaurtul si amidonul si am omogenizat bine.
Am turnat amestecul peste biscuite, deasupra am pus murele, taiate in doua cele mai mari, si am pus la cuptorul incins pentru 35-40 min. Sta la cuptor pana se rumeneste pe margini si se incheaga urda.
Glazura: am amestecat sucul lasat de mure (scoase din lichiorul facut de mine si presarate cu zahar, lasate 1 zi)  cu compotul de ananas si lgta de zahar. Dupa ce s-a topit zaharul, am pus amidonul intr-o craticioara si am pus cate putin lichid, mestecand bine,  sa se dizolve amidonul fara sa faca cocoloase. Am pus pe foc si l-am lasat pana s-a legat, mestecand mereu. Am lasat sa se racoreasca si am turnat-o peste prajitura.
Am lasat la rece vreo 2 ore.

A iesit o minunatie de prajitura, cu o culoare superba.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu