duminică, 28 octombrie 2012

SALATA DE VARZA CU HREAN LA BORCAN

Necesar: 5 kg varza alba, 20 ardei capia rosu si 2-3 verzi, 200 g hrean, 200 g zahar, 600 ml otet, sare mare, 2 morcovi.
Am tocat varza si ardeii, eu in bucatele mai mari, voi fideluta daca vreti. Am dat morcovii prin razatoarea mare, iar hreanul prin razatoarea cea mai mica. Le-am amestecat pe toate, le-am frecat cu sare, dupa gust. Am pus zaharul si otetul, intr-o sticla si am agitat bine pana s-a topit, apoi am turnat peste varza, amestecand bine. Am pus compozitia intr-un lighenas mai mare, pe care l-am acoperit cu unul mai mic, si am lasat asa 24 ore, sa se inmoaie varza si sa-si lase si zeama.  Am pus in borcane, presand foarte bine, sa nu ramana spatii si sa iasa lichidul la suprafata, apoi am inchis borcanele si le-am trimis la fratii si surorile lor din beci, desi teoretic,  salata este buna si acum de mancat (dar eu nu le spun asta J).

Observatii: Atentie la hrean. Daca nu convingeti un prieten sa va ajute cu datul prin razatoare (cum am facut eu J), deschideti geamul larg sa intre cat mai mult aer. O sa va desfunde toate caile si o sa plangeti mai rau decat dupa ceapa!!!  Si sa nu care cumva sa va puneti mainile pe la ochi in timpul acestei operatiuni, sau dupa, pana ce nu v-ati spalat pe maini de cel putin cateva ori. Si nici dupa ce ati amestecat salata sau ati umplut borcanele.  
Daca va place hreanul, puteti pune si mai mult. Lichidul  care va ramane dupa ce ati umplut borcanele, nu-l aruncati. Puteti sa-l folositi la salate. Sau daca inca nu ati plans destul, mai radeti inca niste hrean, si puneti-l la borcan impreuna cu otetul asta.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu