joi, 18 octombrie 2012

TORT PADUREA NEAGRA CU VISINE

Odata cu ziua Laviniei a venit timpul sa verific cat de bine s-au tinut visinele mele confiate! Nu mai facusem pana acum asa un tort, asa ca era momentul.

Necesar: blat: 200 g faina, 250 g zahar, 4 lg pudra de roscove (sau cacao), 500 ml lapte, 4 lg ulei, 1 plic praf de copt, 4 lg nuca macinata.
Necesar: umplutura: visinele, minunatele, 500 ml frisca lichida Meggle.
Necesar: glazura: un plic de glazura de ciocolata Dr Oetker.

Pentru blat am amestecat toate prafurile, apoi am adaugat lichidele treptat. Va rezulta un aluat foarte curgator, dar asa trebuie. Am turnat amestecul in forma de tort, unsa cu unt si presarata cu faina, si am dat la cuptor. Dureaza ceva pana se coace, cam 45 min. Verificati cu batul de frigaruie sa fie copt bine. L-am lasat la racit. Trebuie sa fie complet rece inainte de a-l taia, altfel se rupe. L-am taiat in doua.  Am umplut partea de jos cu visine, lasand si zeama lor sa insiropeze un pic tortul, apoi am umplut bine cu frisca, pe care am batut-o, dupa ce a stat ceva la rece. Am pus a doua parte a blatului deasupra si peste el am turnat o glazura de  ciocolata de la Dr. Oetker. Am pastrat un pic de frisca cu care am ornat pe deasupra, dupa ce s-a intarit glazura, la frigider. Am dat inapoi la frigider cateva ore.

Foarte, foarte, foarte bun.

Observatii: Blatul nu creste foarte mult, totusi este de ajuns. Ar trebui un pic insiropata si partea de sus. Si pe zi ce trece se face si mai bun (adica a treia zi).















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu