marți, 2 octombrie 2012

MICII BUCATARI


Am o mare bucurie si realizare totodata, pe care vreau sa o impartasesc cu voi. Pentru ca nu stie toata lumea, si tin sa afle J, va spun eu: sunt voluntar de 1 an de zile la asociatia “Ana si copii”, asociatie care se ocupa de copii din toate zonele Bucurestiului, din Fundulea, din Buzau, din Giurgiu. Unii dintre acestia au familii, adica ambii parinti, altii au doar unul dintre parinti, altii au ramas fara nici unul si sunt crescuti de fratii lor mai mari. Din pacate, parintii care exista, sunt marea majoritate, fara educatie, deci salariile lor sunt pe masura locurilor de munca (salubrizare).

 Zilnic la fundatie vin cam 50 de copii de toate varstele, inainte sau dupa ce merg la  scoala (conditie obligatorie pentru a face parte din asociatie). Aici ei primesc doua mese pe zi, isi fac baie, isi spala lucrurile, isi fac temele cu profesori si voluntari, participa la diverse activitati: pictura, arts & crafts, informatica. Restul pana la 250 sunt din provincie, cum am spus si mai sus.  Acestia beneficiaza de cate ori este posibil, si se gasesc oameni cu suflet mare, in care incape, in afara familiei lor si cativa copii straini, de pachete cu alimente, rechizite, hainute, incaltaminte si jucarii.

Inainte sa va depresez de tot, ajung la ceea ce voiam sa va spun: in vara asta (si o sa continuam si pe timpul scolii, ori  de cate ori o sa putem), la propunerea domnisoarei directoare, am tinut pentru copii si impreuna cu ei, in fiecare vineri dimineata, cursuri de gatit. Scopul nostru a fost scoaterea copiilor din rutina cotidiana a grijilor si lipsurilor, si de ce nu, gandul ca poate vreunuia dintre ei, ii va placea asa de tare, incat va face din asta o meserie mai tarziu.

Asa ca in fiecare vineri eu am gatit pentru copii si sunt bucuroasa sa va spun ca, mai ca n-au lins si farfuriile.
Recunosc ca prima oara m-am dus cam indoita, imi faceam griji cum or sa ma primeasca  copii, daca o sa ma asculte, daca o sa vrea sa participe, sa curete legume…Inutile griji!!!
Nu numai ca au fost foarte receptivi, dar am reusit sa-i fac sa se “bata” care sa fie mai aproape de mine (adjunctul meu J!), sa vrea sa amestece toti in aceeasi oala si in acelasi timp daca era posibil.
Si-au notat constiinciosi retetele pe un carnetel, si dupa ce au gustat produsele finale, au plecat hotarati sa faca si acasa, daca pot. Cand i-am pus sa scrie pe hartie ce vor sa gatim urmatoarea data, m-am trezit cu atatea feluri, ca ne trebuiau trei veri sa facem tot, nu una.

Astfel ca pe traseu am facut o gramada de retete diverse: si supa, si paste, si mai ales….prajituri.
Am facut bruschete, care au disparut instantaneu, noroc ca unul dintre copii a venit cu o feliuta si mi-a dat sa musc, altfel nu stiam cum au iesit. Am facut supa crema de legume cu Kaiser si crutoane (o oala de 10 l), la care, desi nu ma asteptam, s-a solicitat si o a doua portie. Am facut tigaie picanta, paste Bolognese, spaghete cu ciuperci si carnaciori, 50 de savarine J, la fel si briose,  de trei feluri, aproape 70 de papanasi, cu dulceata  de kiwi si dulceata de gogonele,   doua torturi mari de biscuiti (de sf Alexandru), biscuiti dulci, saratele porcusori, care i-au distrat pe copii la maxim!

In plus, am pus si muraturi pentru iarna (o parte cu ajutorul firmei UPS), gogosari, castraveti, gogonele, am facut zacusca de dovlecei, zacusca de vinete,  gem de prune si zarzavat pentru ciorbe, tocat si pus la congelator.

Din pacate de la multe dintre ele nu am poze, pentru ca nu aveam atatea maini disponibile, dar o sa va arat ce am apucat sa fac.

Asociatia are printre “prietenii” apropiati, doua familii din America, care vin in fiecare an in Romania, si aduc tot felul de lucruri necesare. Printre aceste lucruri, ne-au adus si costume de bucatari, cand au auzit ca facem cursuri de gatit, iar copii astfel imbracati, au aratat senzational. Parca si mersul si tinuta li se schimbasera! Se simteau asa de importanti, ca unul a si glumit si a zis sa mergem si noi la Masterchef, ca avem costume.

Din pacate, asociatia infrunta cu riscul de a nu reusi sa puna in fiecare zi pe masa, copiilor, o masa calda si se lupta sa asigure finantele necesare platii utilitatilor. Asa ca daca va lasa si inima si buzunarul, treceti pe la ei cu o punga de faina sau una de malai, cu un sapunel sau un pachetel de dero, cu hainutele voastre mici, cu jucariile parasite de copii vostrii, cu o carte sau cateva caiete.    

Daca vreti sa faceti o fapta buna, care sa va insenineze ziua, contactati-ma pe mine, sau asociatia pe adresa  de mail a drei Mihaela Voivozeanu, Preşedintele Asociaţiei Ana şi Copiii, mihaela.voivozeanu@anasicopiii.ro, sau la telefon: 0728 681 182.

Daca mai vreti si alte poze cautati-le pe facebook: http://www.facebook.com/mvulpe1/photos; http://www.facebook.com/mvulpe1/photos#!/media/set/set=a.374973149241751.86766.100001872068272&type=3


















































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu