luni, 19 mai 2014

PRAJITURA RASTURNATA CU MERE SI CREMA DE CIOCOLATA


Necesar:  blat: 5 oua, 300 ml lapte, 7 lg zahar,  1 plic praf de copt, 3 pliculete zahar vanilat, 6 lg ulei, ½ esenta de rom, 10-12 lg faina, 2 lg cacao.
Necesar crema 1: 6 mere mari, 3 lg zahar, 1 lgta scortisoara, 200 g nuci macinate.
Necesar crema 2: 1 plic Crem ole de ciocolata, 300 ml frisca lichida Meggle, 200-250 lapte.
Necesar glazura: ciocolata topita, 6-7 buc miez nuca.

Am curatat merele de coaja si samburi si le-am taiat foarte mici. Am pus zaharul si scortisoara peste ele, amestecand bine sa ajunga zaharul peste tot. L-am lasat sa se “indulceasca” si m-am apucat de blat.
Am batut bine oualele cu zaharul si uleiul, pana si-au dublat volumul. Am adaugat laptele, zaharul vanilat si esenta, apoi faina amestecata cu praful de copt si cacaua. Trebuie sa rezulte o compozitie curgatoare, totusi legata.
Am pus in tava, pe hartia de copt, merele, niveland bine, apoi, nuca maruntita, iar deasupra ei  am turnat compozitia de mai sus. Am dat la cuptorul incins, cam 25-30 min. Verificati cu scobitoarea.
Cand a fost gata, am lasat sa se odihneasca 10-15 min, si apoi dintr-o singura miscare, am intors tava, rasturnand prajitura pe o alta. Astfel, partea cu mere ajunge deasupra, iar blatul la baza.
Peste merele racorite am asezat crema de ciocolata, pe care am facut-o batand bine frisca lichida pana la intarire, cu plicul de Crem Ole si cu laptele, turnat cate putin. Nu necesita indulcire, frisca lichida de la Meggle este deja indulcita, si este foarte buna asa. Daca folositi o alta frisca lichida, verificati daca nu trebuie zahar.
Am nivelat bine, iar ca si glazura, am turnat in suvite cu lingura o ciocolata topita cu 1 lg de ulei si 2 lg de frisca lichida, iar pe deasupra am pus nuca rupta cu mana.
Observatii: Foarte buna prajitura, nu foarte dulce si racoroasa de la mere.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu