sâmbătă, 31 mai 2014

PRAJITURA MORENA CU NUCA SI CREMA CARAMEL

Necesar: blat: 8 oua mici (asa am avut eu), 9 lg zahar, 8 lg ulei, 10 lg apa, 2 plicuri zahar vanilat, 1 plic praf de copt, ½ esenta rom, 10-12 lg faina,  150 g nuci.

Necesar: crema: 2 plicuri budinca caramel de la Dr.Oetker, 600 ml lapte, 5 lg zahar, 100 g nuca, 150 g margarina.

Necesar: glazura: 100 g nuca, 1 plic ornamente ciocolata (sau ciocolata rasa). 

Am batut bine oualele cu zaharul si zaharul vanilat, pana s-au albit si si-au dublat volumul. Am adaugat uleiul, apa, esenta si faina amestecata cu praful de copt, apoi nucile macinate marunt cu sucitorul.  Am turnat compozitia pe hartie de copt in tava mare (22x37x6 cm) si am dat la cuptorul incins pentru 20-25 min.

In timpul  asta am facut crema: am preparat budinca pe care am lasat-o sa se racoreasca un pic, am incorporat incet si cu rabdare margarina rece, taiata cubulete mici, apoi nuca taiata marunt cu cutitul.

Blatul racit l-am taiat in doua pe orizontala (cu cutitul de paine), l-am insiropat cu ness-ul racorit  (1 lg de ness, 2 lg de miere si 100 ml apa clocotita), am intins deasupra lui crema, oprind cam 3 lg din ea. Dupa ce am pus si capacul, insiropat si el, am intins mine crema oprita si am presarat pe deasupra nuci macinate si ornamente de ciocolata.

A iesit super!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu