miercuri, 21 martie 2012

MACROU MARINAT

Inaintea gustului, pestele marinat care se gaseste in comert, imi place maxim cum arata! Din pacate, cred ca nu sunt singura care a luat plasa, cumparand peste marinat la galetusa, frumos aranjat, si destul de bun la gust, dar trei sferturi ceapa si morcovi, iar pestele, doar de samanta. Asa ca, m-am apucat de documentare. Am citit diverse retete, dar cate bordeie, atatea obiceiuri. Cum retetele mele trebuie sa poata fi executate intr-un timp redus, am renuntat la cea care zice ca trebuie sa fierbi pestele 4 ore (?!?) si m-am orientat spre una mai accesibila si iat-o mai jos.
Inca nu stiu cum este, trebuie lasat la marinat 7 zile, o sa revin cu comentariu!!!
O sa fie gata la fix pentru sarbatoarea de duminica, "Buna vestire".

Necesar: 6 buc macrou, 2 cepe mari, 2 morcovi, 350 ml apa, 175 ml otet, 60 ml ulei, 1 lg sare mare rasa, 1 lg zahar, 1 lg boabe de piper, 5 foi de dafin, cateva boabe de ienibahar, 1 lg boabe de mustar.

Am curatat pestele si l-am despartit de coada si cap. L-am taiat bucati (de cam 3 cm) si l-am dat la frigider. Am tocat ceapa si morcovul feliute subtiri. Am facut o saramura din apa, otet, ulei, sare, zahar, foi de dafin si toate boabele de mai sus. Dupa ce a dat in clocot, am lasat-o sa se raceasca. Am pus in borcane, ceapa, morcovi, boabele  din saramura, bucati de peste si iar ceapa si morcovi. Deasupra am turnat saramura racita, cat sa acopere tot si am pus deasupra si un bat de frigaruie rupt in doua, sa tina totul sub nivelul lichidului. Am dat la frigider pentru 7 zile.










Am revenit cu comentariu: a iesit SUPER!!! S-au lins pe bot si ma declar multumita de reteta asta, chiar daca am fost circumspecta la inceput!!!






 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu