duminică, 18 martie 2012

VARZARI DE POST

Tot auzisem eu de varzarile astea, si m-a impins curiozitatea sa vad ce e cu ele.

Necesar: 1 varza mai mica (1 kg), 1 legatura marar, 500 g faina, 1 pahar apa rece, 7 lg ulei, 2 cepe, 1 lg boia dulce, sare si piper.

Am facut un aluat din faina, un praf de sare, un pahar de apa si 4 lg ulei, pe care l-am framantat pana nu s-a mai lipit de mana, si s-a intins frumos (asta dureaza cel putin 20 min). Am tocat varza marunt (puteti sa o dati prin razatoare) si am frecat-o bine cu sare. Am pus 3 lg de ulei in tigaie si cepele tocate la calit, apoi si varza. Am lasat sa se inmoaie bine varza (cam 15 min), adaugand si 1 lg de boia dulce si 1 lgta piper, apoi am oprit-o si am adaugat si mararul tocat marunt.  Am lasat sa se raceasca un pic, timp in care am impartit aluatul in 20 de bucati, pe care le-am intins in foi subtirele. Pe fiecare foaie am pus cate 1 lg de varza, am pliat in doua, le-am lipit presand cu furculita. Le-am uns cu ulei si le-am dat la cuptor pentru 20 min. Cand au fost gata, le-am pus intr-o tigaie cu capac, sa se fragezeasca.
Se servesc fierbinti.

Observatii: Cred ca ar fi fost mai bine sa le prajesc in tigaie, asa s-au cam uscat marginile si au fost crocante, si nu s-au inmuiat nici sub capac.
Daca nu sunt pentru post, le puteti servi fierbinti, cu smantana.















Un comentariu:

  1. Cred ca e f f f bun.N-am mancat si nici n-am vazut asa ceva.
    Dar tinand cont de cat imi place mie varza,dar si de indemanarea ta...n-au cum sa nu fie bune.
    Ioana.

    RăspundețiȘtergere