vineri, 2 martie 2012

PORCUSORI SARATI


Recunosc de la inceput ca reteta asta nu am inventat-o eu. Am luat-o de pe net, dar am decretat din prima clipa ca purcelusii aia arata senzational, asa de bine,  ca ai putea face sa-i manance, chiar si un copil mai mofturos. Cat de curand o sa incerc si alte animale!!!
Sunt de fapt saratele in alta forma, foarte potriviti pentru petrecerile cu copii.

Necesar: 800 g faina, 3 oua, 50 g drojdie, 250 ml lapte, 250 g untura, 1 lga sare, 1 lg zahar, cateva stafide.

Am desfacut drojdia in putin lapte cald (cam 100 ml), am amestecat cu 1 lg de zahar si am lasat sa creasca pe aragaz (la caldura cuptorului, ocupat cu cornuletele cu marmelada). Pentru ca eram in mare viteza, maiaua parca a stiut, si a crescut in 10 minute de era sa dea pe afara. Am pus intr-un lighenas faina, restul de lapte, untura, sarea si doua oua, apoi am adaugat si drojdia crescuta si am framantat bine. Am pus inapoi pe aragaz (ocupat acum cu cojile pentru eclere) la crescut pentru o jumatate de ora. Am intins aluatul cat mai subtire, si am decupat din el cercuri cu o forma rotunda pentru biscuiti (merge si cu un pahar). Pentru rat si urechi aveam nevoie de cercuri mai mici, asa ca dupa lungi cautari, am gasit ceva cu care sa ma descurc: am decupat cu un capacel mic, masuratoare pentru un sirop. Am uns cercul mare cu ou, am pus deasupra un cerc mai mic (botul) , am infipt bine doua stafide (ochii), si am lipit un cerc mic taiat in doua (urechile) presand usor. Cu partea mai groasa a unui bat de frigarui, am presat pana jos si am facut gaurelele pentru nas. Am vrut sa ung si ratul cu ou, dar mi-a fost frica sa nu arate a porc cu sinuzita J !!! Am dat la cuptor pentru 20-25 min, pana au fost porcusorii rumeni si bucalati!

Observatii: Foaia o intindeti mai subtirica pentru ca la copt ea se dubleaza.
Daca vreti sa va iasa porci de carne, o lasati mai subtire, daca vreti porci de grasime, lasati-o mai groasa!!! J
Din cantitatile astea ies cam 65-70 bucati, la un cerc cu diametrul de 5 cm.
Partile de foaie care nu mai pot fi decupate, nu se arunca, se framanta iar si se intinde o noua foaie.













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu