duminică, 11 martie 2012

MUCENICI MOLDOVENESTI (din coca de cozonac)


Mucenicii astia sunt asa de buni!!! Si iti fac casa sa miroasa a sarbatoare!

Necesar: Aluat: 1 kg faina, 50 g drojdie, 4 plicuri zahar vanilat, 400 ml lapte, 200 g unt, 3 oua, 1 lgta rasa sare, 11 lg zahar, coaja de lamaie.
Necesar: sirop: 600 ml apa, 2 plicuri zahar vanilat, 450 g zahar, 2 esente rom Dr.Oetker, coaja de lamaie.
Necesar: uns: 1 galbenus, 2 lg lapte, miere, nuca macinata.

Am facut maiaua (drojdia cu 1 lg de zahar in lapte caldut). Am pus toata faina intr-un lighenas, am amestecat-o cu sarea, zaharul, coaja de lamaie, untul si oualele, apoi am adaugat drojdia crescuta. Am adaugat cate putin laptele caldut, framantand bine, pana a rezultat o coca elastica (cam 20 min). Am lasat la dospit 1 ora, apoi am rupt aluatul in bucati, din care am intins snururi pe care le-am rasucit, le-am lipit formand cercuri,  pe  care le-am rasucit formand opturi. Pentru a lucra usor cu aluat, am uns si masa si mainile mele cu ulei. I-am pus in tava, pe hartie de copt, si i-am mai lasat sa creasca cam 30 min. Am uns fiecare mucenic, cu pensula, cu amestecul de galbenus si lapte si i-am dat la cuptorul bine incins, vreo 20 minute, la foc molcom. In timpul asta am facut siropul, punand apa cu zaharul si zaharul vanilat la foc. Cand a dat in clocot, am oprit focul si am adaugat coaja de lamaie si esenta de rom. Cand mucenicii au fost copti, i-am scos de pe tava, i-am lasat putin in sirop, pe fiecare parte si i-am pus pe alta tava. Pentru ca acum ar fi fost momentul sa-i ung cu miere, pe care chiar uitasem s-o cumpar, am apelat la un subterfugiu, asa ca am pus pe foc intr-o craticioara mica, 5 lg zahar cu 3 de apa si am lasat pana s-a topit zaharul si s-a ingrosat ca un sirop gros. Am uns cu “mierea” asta mucenicii, i-am presarat cu nuca macinata din belsug.

Observatii: Presupunand ca ati ramas si voi fara miere si faceti siropul ala de zahar, lucrati repede cu el pentru ca daca se raceste, se cristalizeaza. Daca totusi vi s-a intamplat asta,  mai puneti 1 lgta de apa peste el si puneti pe foc pana se fluidizeaza din nou.
Sa-i puneti la distanta unii de altii, pentru ca la copt isi dubleaza volumul si daca se inghesuie raman necopti.




























Un comentariu:

  1. Esti as...mor de pofta!
    N-AM CUVINTE,M-AI LASAT MASCA...
    Esti tare de tot,esti si moldoveanca si munteanca si bucuresteanca,ce mai :esti o comoara la casa omului!
    Ioana.

    RăspundețiȘtergere