marți, 24 ianuarie 2012

BACLAVA


Pe cat este de buna , pe atat este de usor de facut. Nu-i deloc complicat, asa ca spor la treaba.

Necesar: 500 g nuca, 3 lg scortisoara, 15 lg zahar, 600 ml apa, 2 zahar vanilat, 1 pachet foi placinte, 2 esente rom, coaja de la o lamaie, 200 g miere, 3 lg zeama de lamaie, 1 pachet margarina/unt..

Am scos foaia de placinta din congelator sa se dezghete. Aici va spun ca nu ajunge un singur pachet,  care are cam 14 foi. Eu nu am avut doua pachete si partea de jos a baclavalei a iesit cam subtire. Deci, ar trebui sa aveti macar 16 foi pe care sa le impartiti 6-5-5.
Am macinat nuca cu facaletul (ca de obicei),  pentru ca nu trebuie sa fie prea marunta si am amestecat-o bine cu scortisoara, apoi am impartit-o in doua parti egale.
Am pus in tava (de la aragaz) in care am facut baclavaua o hartie de copt un pic mai mare decat inaltimea  tavii. Daca nu vreti sa folositi hartie (care nu impacteaza gustul final in nici un fel) ungeti tava cu ulei. Am topit si margarina la microunde sa fie lichida.
Cand  s-a dezghetat si foaia de placinta, am pus prima foaie in tava, stropita cu margarina topita, apoi alta foaie stropita, pana am epuizat prima transa de foi (voi aveti grija sa aveti 6). Am presarat jumatate din cantitatea de nuca, apoi am  continuat cu partea a doua de foi, (adica 5 voi), stropite fiecare cu margarina lichida. Am presarat si a doua parte a amestecului de nuca, si am montat si ultimele  foi, neaparat stropite cu margarina (chiar si ultima).
Ar fi trebuit sa dau la rece pentru 30 minute macar,  sa pot taia foile mai usor, insa eu nu aveam timp sa mai fac si asta si m-am descurcat si asa, dar ar fi bine ca voi sa va faceti timp. Am portionat in romburi, avand grija sa tai pana jos (fara sa tai si tava J). Voi taiati in ce forma  si in ce dimensiune va place.
Am dat la cuptor pentru 25 min, pana s-a rumenit bine si pe deasupra. In timpul asta am facut siropul. Am pus apa la fiert cu zaharul si cand a dat in clocot, am tras deoparte si am adaugat mierea, apoi am pus din nou pe foc pana a dat in clocot. Dupa ce am stins focul, am  adaugat coaja rasa de lamaie, esenta de rom si cele 3 lg de zeama de lamaie. Siropul l-am turnat incet peste baclava, asa fierbinte si am dat-o la rece, sa-si traga sufletul (cum zicea  mamaia mea dupa ce ne facea paine) si totodata si siropul.
Am pus pe fiecare bucatica de baclava cate o jumatate de miez de nuca.
La servire am adaugat si cateva fire de nuca de cocos.

Observatii: Daca o vrei mai dulce, puteti sa mai adaugati zahar, dar eu zic ca e destul si asa. Daca o vreti in sirop mai mult, adaugati la sirop inca  300 ml apa si 7-8 lg zahar.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu