miercuri, 11 ianuarie 2012

MENHIR – CUBURI CU URDA


Nu stiu ce origine are  reteta asta, dar eu am luat-o de pe http://www.petitchef.ro/. Am incercat sa caut ceva despre ea, dar am dat doar peste monumente megalitice,  de la sfarsitul epocii neolitice (J).
Reteta originala necesita ricotta, totusi bucataria mea este romaneasca, asa ca am folosit urda, desi, recunosc,  nu sunt un fan inflacarat al acestui produs.
Ce a iesit? Un aperitiv original si foarte bun! L-am folosit pentru masa de la petrecerea de ziua mea din 2011, alaturi de placinta cu spanac, placinta de branza sarata cu marar, salata de gogonele, oua scotiene, fasole batuta, chec de carne, drob de ciuperci, snitele de pui cu susan, gogosari cu mustar .

Aperitivul il facem din doua preparate, unul pe baza de rosii si unul pe baza de urda.

Necesar: preparat pe baza de rosii: 3 oua , 90 g faina, 500 g sos de rosii (nu bulion), 2 catei usturoi, 2 lgte ulei (de masline sau nu), 1 crenguta busuioc, masline negre (fara samburi), sare, piper.
Necesar: preparat pe baza de urda: 1 ou, 250 g urda, 20 g faina, 1 lgta oregano, sare, piper.

Am pus uleiul intr-o craticioara, pe foc mic si am adaugat sosul de rosii amestecat cu usturoiul pisat si firul de busuioc. Am lasat cam 10 min, potrivind de sare si piper.
Am oprit focul, am scos   busuiocul,  am adaugat maslinele tocate si l-am lasat la racit. Am batut cele trei oua cu faina, apoi am adaugat si amestecul de sos de rosii si am omogenizat bine.
Am desfacut urda cu mixerul, am adaugat oul, faina si oregano. Am potrivit de sare si piper. Atentie totusi la sare si piper,  nu uitati ca vom amesteca cele doua compozitii!
Am turnat, intr-o tava tapetata cu hartie de copt,  mai intai amestecul de rosii, apoi cu o lingura am pus gramajoare din amestecul de urda. Cu un bat de frigarui am facut modelul, doar atat cat sa se intrepatrunda un pic culorile, nu trebuie amestecat de tot.
In cuptor a stat cam 30 min, si am taiat abia cand  s-a racit complet.

In ultima poza sunt eu, draguta de mine, purtand cadoul (adica sortul) de la un coleg, care face
nenumarate minunatii in bucatarie (daca vreti sa le vedeti , cautati-le pe facebook,  la Paul Agopian).






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu