duminică, 1 ianuarie 2012

CIORBA DE BURTA


Asa cum toate mancarurile si prajiturile nu le fac “cum scrie la carte”, ci asa cum simt eu, asa si ciorba de burta este atipica si o sa vedeti mai jos de ce.

Ciorba asta imparte oamenii in doua categorii: cei care nu vor sa o vada in viata lor, daramite sa mai si guste “ciorba de ciorapi flausati” si cei care ar manca oricand o ciorba de burta bine facuta, dreasa cu otet, smantana si insotita cu un ardei iute verde sau murat.

Necesar: 1 burta de vaca proaspata, castraveti si gogosari murati in otet, 5 morcovi mari, 8 galbenusuri, 1 kg de smantana groasa, 1 pahar otet, sare, usturoi.

Am pus burta bine spalata, asa intreaga,  fara sa o tai, la fiert,  in oala cu presiune.   Cand oala a inceput sa fluiere, am lasat sa iasa presiunea, am schimbat apa si am pus-o din nou pe foc. In timpul asta am tocat cuburi micute, castravetii, gogosarii si morcovii. Dupa ce oala  mi-a dat din nou de stire ca si-a facut treaba, am deschis-o si am scos burta si am aruncat si a doua apa. Am pus toate cuburile de mai sus, in oala, impreuna cu burta,  taiata  si ea fasiute, cu un pahar de otet si completata trei sferturi cu apa. Am batut galbenusurile si le-am incorporat in smantana. Dupa ce au fiert si zarzavaturile, am adaugat 1 lg sare mare, 2 lg usturoi pisat si am facut  focul cat se putea de mic. Am turnat in ciorba amestecul de smantana, mestecand energic in acelasi timp cu telul, sa nu se faca “frecatei” (cum zice sotul meu). Am mai lasat 5 min pe foc mic, si am oprit-o.

Asa cum va ziceam, ciorba asta este atipica, pentru ca eu las in ea toate zarzavaturile. Nu-mi place sa vad mancaruri necolorate, parca nu aluneca in jos pe gat! Recunosc ca ciorba asta nu mi-a placut mult timp (ca de altfel multe alte feluri de mancare!) pana nu mi-am facut eu singura!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu