duminică, 15 ianuarie 2012

"CACIULI DE CAZACI"


Asta este cea de-a doua reteta pe care o incerc, din caietul minunat pe care l-am primit!
Sa-mi fie cu iertare insa, ca am mai modificat eu putin reteta, stiti ca nu ma pot abtine!!!

Necesar: blat: 6 oua, 12 lg zahar tos, 12 lg faina, 6 lg ulei, putin amoniac (eu am pus un plic praf de copt si in plus o esenta de portocale).
Necesar: crema: 1 pachet unt, 200 g zahar pudra, 2 galbenusuri, vanilie (am pus 1 plic zahar vanilat si ½ esenta vanilie).
Necesar: glazura: 1 ciocolata topita( eu am pus 1 plic glazura de ciocolata de la Dr.Oetker).


Puteti separa oualele, eu nu am mai facut asta. Daca le separati,  bateti albusurile cu 12 lg zahar, apoi adaugati galbenusurile, cele 12 lg de faina cu praful de copt si cele 6 lg de ulei. Daca nu, ordinea este aceeasi. Am pus in tava de aragaz, tapetata cu hartie de copt. In 30 min a fost gata si l-am lasat sa se raceasca.
Pana s-a racit blatul, am facut crema: am batut untul cu 200 g zahar tos (voi puneti neaparat pudra, pentru ca zaharul nu se topeste si va ramane cristale, dar mie asa imi place in crema!) si cu doua galbenusuri.Am mai pus in crema 1 plic zahar vanilat, ½ esenta vanilie, nuca taiata marunt cu cutitul, 1 lgta scortisoara si frimituri din blatul ramas dupa decupare.
Blatul meu nu era foarte racit, dar nerabdarea m-a facut sa ma apuc sa-l decupez. Daca aveti vreo forma de decupat rotunda, mai micuta, folositi-o, eu am avut un pahar ingust. A mers pana la urma si cu el, dar nu avea marginile ascutite si mi-era  frica ca imi zdrentuieste cercurile.
Am decupat, deci, tot blatul, apoi fiecare rotita am taiat-o in doua pe orizontala. Am insiropat toate cercurile rezultate si am umplut cu crema. Insiropatul l-am facut cu lapte (½  pahar) in care am pus ½ esenta de rom, punand cate o jumatate de lingurita pe fiecare cerc. Am umplut bine cu crema si am lipit cele doua parti. Ar fi trebuit sa ung cu crema si pe afara, pe marginile lor, apoi sa le dau prin nuca de cocos,  dar cum eu am pus nuca, ar fi iesit cu denivelari, asa ca am dat doar prin nuca de cocos.  
Am pregatit glazura, facand-o un pic mai subtire, sa curga si pe margini, apoi am presarat cu nuca de cocos si stelute colorate.

Este excelenta, merita incercata!!!










Un comentariu: