duminică, 22 ianuarie 2012

PRAJITURA MORENA


Este o reteta luata de pe net, dar pe care am modificat-o eu! Ce sa fac, nu ma pot abtine!!!

Ingrediente: blat negru (cu cacao): 6 oua, 6 lg zahar, 2 zahar vanilat, 4 lg lapte, 8 lg faina, 2 lg cacao, 1 praf de copt.
Ingrediente blat alb (cu nuca): 5 oua, 5 lg zahar,  2 zahar vanilat, 6 lg faina, 4 lg nuca macinata.
Ingrediente crema: 2 budinca de vanilie (ar fi fost mai bine cu trei), 600 ml lapte, 6 lg zahar, 200 g unt, 3 lg zahar pudra, 1 estenta de vanilie.
Ingrediente: glazura: 3 lg nuci macinate, 1 plic ornamente de cacao (sau 1 ciocolata rasa).

Am facut blatul de cacao, separand oualele si batand galbenusurile cu zaharul,  laptele si faina amestecata cu praful de copt si cacaua. Zaharul  vanilat l-am pus in timp ce bateam albusurile tari, pe care le-am incorporat usor in compozitia cu galbenusuri. Am pus in tava de aragaz tapetata cu hartie, la foc potrivit pentru 25-30 min.

Si pentru blatul cu nuca, am separat oualele. Am frecat galbenusurile cu zaharul, faina amestecata cu praful de copt si nuca, apoi am incorporat usor albusurile batute tare cu zaharul vanilat. Am pus la copt in acceasi tava (tapetata cu hartie), ca blaturile sa aiba aceeasi dimensiune, pentru alte 25-30 min.
Eu maruntesc nuca  trecand cu facaletul peste ea de cateva ori, si iese exact asa cum imi place, nici prea mare,  nici praf.

Pana se coc blaturile avem timp berechet sa facem crema: Am dizolvat praful de budinca cu 100 ml lapte si am amestecat bine cu 6 lg de zahar. Restul de lapte l-am pus pe foc. Cand incepe sa fiarba laptele se adauga si praful dizolvat. Dupa ce se leaga budinca se da la rece. Eu nu pun nici o folie deasupra sa nu faca crusta, doar mestec din cand in cand in ea si nu face nici o crusta. Untul (sau margarina) l-am bagat la microunde pentru 20 sec sa-l inmoi, apoi l-am frecat cu zaharul si am adaugat esenta de vanilie. Ar fi bine daca ati avea mai multa crema, a mea a fost la limita, asa ca puteti folosi trei plicuri de budinca, ajustand cantitatile (inca 300 ml lapte, 3 lg zahar si 100 g unt/margarina).

Cand s-au racit blaturile, l-am taiat pe cel alb in doua, pe orizontala, iar pe cel negru l-am lasat intreg si l-am folosit ca baza. Am uns blatul negru cu crema, apoi am pus jumatate din blatul alb cu taietura in sus, alt rand de crema si jumatatea a doua a blatului alb, cu taietura in jos. Am oprit cateva lg de crema si am uns blatul deasupra, apoi am presarat nuca si ornamentele de ciocolata.

Am lasat la rece cateva ore dupa care am taiat-o.
Este foarte buna si arata foarte bine, potrivita si pentru ocazii deosebite.

Observatii: Puteti face de fiecare data sa arate altfel prajitura asta daca jonglati cu blaturile. De exemplu, puteti taia si intercala ambele blaturi.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu