duminică, 20 mai 2012

CEAFA DE PORC LA CUPTOR CU ROZMARIN

E duminica, deci ce sa fac pentru pranz? In jurul meu se ridica fumul gratarelor vecinilor! Am si eu niste ceafa si niste cotlete, dar parca nu am chef de fum, iar  cerul a ingramadit deasupra mea niste nori grei si desi de ploaie, asa ca ma hotarasc sa ma rezum la cuptorul aragazului. Si bine am facut!!!
Necesar: 7 bucati de ceafa, 1 capatana usturoi, 5 lg ulei masline, 100 ml vin rosu, rozmarin uscat, 1 lg boia dulce, 1 lg condimente pentru carne la gratar (Galeo), sare si piper; pentru garnitura: 200 g orez auriu (asa scria pe el), 1 lgta curry, sare si piper.
Am pus uleiul peste ceafa, vinul, condimentele, usturoiul taiat feliute subtiri, rozmarin, si le-am bagat la frigider pentru vreo ora. Apoi am pus in tava, am adaugat o canuta de apa (150 ml) si am dat la cuptor. Din cand in cand am intors pe partea cealalta fiecare bucata. Au fost gata cam in 60 min.
Am servit cu orez, ca sa mai spal din rusinea principiului ca “cea mai buna leguma este porcul!” si cu gogosari in bulion.
Orezul l-am fiert simplu, apoi l-am potrivit de sare si piper, si am adaugat curry.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu