miercuri, 30 mai 2012

PUI CACCIATORE

Am vazut intr-o zi, o poza foarte draguta,  atasata la o reteta cu nume bombastic “pui cacciatore”!  Zic: “ia sa le servesc eu la taranii mei un pui cacciatore…molto gostoso… e delizioso… si sa-I dau pe spate”.
Am citit si cateva retete si drept e ca “cate bordee, atatea obiceie”. Asa ca am respectat cadrul larg al retetei, dar am facut pana la urma tot cum mi-a placut mie.
Un fel apreciat de mancare (pentru ca are carne si vin J), dar pana la urma tot o tocanita de pui!
Necesar: 7 ciocanele, 2 cepe mai mari, 3 morcovi subtiri, 2 ardei gras rosu, 6 catei usturoi, 15 masline, 250 ml vin rosu demisec, 400 g rosii coapte bine, 1 legatura marar, sare si piper.
Am pus ciocanele in ulei incins in tuci, unde le-am lasat singurele pentru cateva minute, apoi le-am adaugat ceapa taiata feliute subtiri, ardeiul cuburi, morcovul rondele, si maslinele (cam desperechiate, ca aveam de mai multe feluri). Le-am lasat sa  naduseasca impreuna pentru vreo 10 minute, apoi,  dupa ce am asmutit cateii.. de usturoi pe ele, taiati feliute,  le-am stins fierbinteala si sperietura cu o cana de vin rosu. Am lasat pe foc pana ce a mai scazut din lichid, si am adaugat si rosiile taiate cubulete (cu tot cu pielita). Am lasat sa dea un pic in clocot, apoi am mutat toata compozitia intr-o tava, la cuptor,  pentru 30 min, la foc mediu spre mic, sa se rumeneasca copanelele si sa scada sosul pana devine cremos. Dupa ce am oprit focul am scos tava si am presarat pe deasupra mararul tocat.











Un comentariu:

  1. Mi-e foarte greu sa si pronunt...dar sa le mai si fac!
    Doamne, ce de bunatati faci fato!
    Ioana.

    RăspundețiȘtergere