miercuri, 30 mai 2012

CIORBA DE POTROACE

Cum in septembrie am o nunta in familie, la care s-a hotarat clar ca o sa fiu bucatareasa, m-am gandit sa exersez un pic (J) inainte!
Se spune ca ciorba asta te drege dupa o noapte “mai vesela”! Nu stiu daca este asa, ca eu noaptea dorm, nu beau, dar este buna rau, asa acrisoara si plina de carne si legume!

Necesar: (pentru oala de 9 l): 2 pungi de pipote si inimi de pui, 1 spate de pui, 6 gaturi mai mici de curcan, 7 aripi de pui, 2 morcovi mari, 1 radacina de telina, 3 cepe, 2 pastarnac, 1 cana orez, 1 ardei rosu mare, 2-3 rosii, 2,5 – 3 l zeama de varza, 1 legatura marar, 1 legatura patrunjel, 1 legatura leustean.

Am spalat bine inimile si pipotele si le-am taiat in doua. La fel si aripile de pui. Gaturile de curcan le-am ales mai micute si le-am lasat intregi, iar spatele de pui l-am bucatit in trei. Le-am pus pe toate la fiert un pic, separat, sa pot sa adun spuma. Legumele le-am taiat cubulete micute si impreuna cu orezul, le-am pus in oala cu presiune. Cand au dat in clocot si maruntaiele, le-am scos si le-am pus peste legume. Am strecurat zeama si am pus o parte din ea in oala, apoi am completat cu apa, aproape de trei sferturi. Am pus la foc si  cand a fost gata, am adaugat zeama de varza clocotita si am mai lasat sa dea cateva clocote. Am tocat toata verdeata marunt si am adaugat-o, dupa ce am oprit focul.

Observatii: Sa nu mai puneti si sare, sa nu iasa potroaca, in loc de potroace!!! Necesarul de carne vi-l stabiliti singuri, poate nu va place curcanul, sau poate aveti alte piese (J), cert este ca trebuie sa folositi maruntaie de pasare (gaina, rata, gasca, curcan).
Din pacate, chiar nu am apucat sa fac nici o poza la final (postez in septembrie)! Clar, trebuie sa-mi perfectionez tacticile de  securizare a bucatariei, macar pana sunt pozele gata!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu