duminică, 6 mai 2012

COZONAC CU DULCEATA DE PEPENE ROSU

Credeti ca a facut cineva vreodata asa ceva?!? Cine putea sa se gandeasca la asa o combinatie, daca nu eu?!?
Necesar: 25 g drojdie (1 cub), 300 ml lapte, 650 g faina, 150 g zahar, 100 g unt, 5 oua, 1 lg coaja de lamaie, 1 esenta de vanilie, 200 g nuca macinata,25 g nuca de cocos rasa,  1 lg pudra de roscove, 3 zahar vanilat, 1 lg ulei, 1 borcan de dulceata de pepene rosu (3/4 din 800g).
Am facut maiaua din drojdie, 100 ml lapte caldut, 1 lg zahar si 1 lg faina.  Restul de lapte l-am pus pe foc cu zaharul, pana s-a topit. Peste el am pus si untul ca sa se topeasca. Am lasat sa se mai raceasca pana a ajuns la stadiul de caldut Am pus faina intr-un castron mare, am adaugat galbenusurile de la patru oua,coaja de lamaie,  laptele indulcit caldut si maiaua. Am framantat bine si am lasat la crescut pe aragaz, cam 30 min, si m-am apucat de pregatirea umpluturii.  Am batut cele 4 albusuri bine cu 2 lg zahar, am adaugat nuca de cocos si nuca macinata si 1 lg rasa de pudra de roscove (un bun inlocuitor pentru cacao). Dulceata am pus-o intr-o strecuratoare, sa se scurga siropul, pe care l-am adaugat la umplutura de albusuri.
Cand compozitia a crescut, am intins trei foi pe masa presarata cu faina (sau unsa cu ulei), am repartizat deasupra cubuletele de pepene rosu din dulceata, iar deasupra lor, crema din albusuri. Am rulat, am pus in tava de cozonac, tapetata cu hartie de copt si am mai lasat pe aragaz (la caldura cuptorului ocupat cu alte prajituri), inca 30 min.
Ultimul ou l-am batut bine cu 1 lg de ulei, si l-am folosit sa ung bine partea de deasupra a cozonacului.
Am pus la cuptorul bine incins pentru 40 min (ca erau micuti).
Mai este cazul sa spun ca au iesit super buni?













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu