duminică, 6 mai 2012

PLACINTA DE PRAZ

Imi vine cateodata cate o pofta asa aiurea, uitandu-ma la ingredientele de prin casa. Asa ca prazul subtirel care statea de 2 zile la bucatarie, asteptand maslinele (care nu au mai ajuns J), s-a transformat intr-o excelenta placinta aperitiv.
Necesar: 1 kg praz, 5 oua crude si 2 oua fierte, 300 g smantana, 3 cepe, 1 cub drojdie (25 g), 450-500 g faina, 100 ml lapte, 1 feliuta branza sarata de vaca, sare si piper.
Am facut maiaua din drojdie, lapte cald si faina. Cand a crescut, am adaugat-o peste faina, am framanatat bine si am lasat un pic la crescut. Am tocat ceapa marunt si prazul rondele. Am pus ceapa la calit si cand a fost gata, am adaugat prazul, mestecand mereu. Nu adaugati apa,  va lasa prazul destula!  Dupa ce am calit prazul, cu sare si piper, l-am lasat la racit. Am intins din coca crescuta doua foi. Pe foaia pe care am intins prazul calit, am intepat-o mai intai cu furculita, din loc in loc. Peste praz, am pus smantana amestecata cu oualele crude batute, din care am oprit cam 3 lg, apoi peste smantana am pus branza si oualele fierte, taiate cubulete. Am montat si ultima foaie, unsa bine cu cele 3 lg de smantana oprita mai dvreme,  am intepat-o din loc in loc, si am dat pentru 35-40 min la cuptor, pana s-a rumenit frumos deasupra.
Data viitoare amestec prazul calit cu smantana si oualele,  sa nu mai iasa in straturi placinta!

Observatii: Pentru ca in foaie nu am pus sare, aceasta va fi presarata deasupra placintei la servire (cate un praf). Vedeti sa nu va ia valul si sa puneti zahar pudra!!!
Foaia asta iese ca o painica. Daca nu va place, faceti cu foaie de placinta simpla (apa, sare si faina). Ar fi fost buna si o legatura de marar tocata.


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu