marți, 27 decembrie 2011

SARMALE IN FOI DE VARZA


Necesar: 2 kg carne tocata (din fleica), 600 g orez cu bob rotund, 1 kg ceapa, 2 plicuri condimente pentru sarmale de la Fuchs, 1 lg boia de ardei dulce, 3 verze murate mari, 1 bucatica slanina afumata, 1 bucatica gusa porc afumata (sau ce vreti voi), 6-7 foi de dafin, 1 lg  piper boabe, bulion.

Am tocat ceapa marunta si am amestecat-o bine cu carnea tocata, condimentele si orezul. Varza am desfacut-o in foi, carora  le-am taiat nervura mai groasa, si le-am portionat pentru sarmale. Nervurile decupate eu nu le arunc, le pun pe fundul cratitei, ca asa m-a invatat mama mea, in caz ca uit de sarmale pe foc,  sa nu se arda varza,  sa se arda ele (desi eu nu am ars sau afumat niciodata sarmalele).  Am format sarmalele si am tocat restul de varza. In cratita, peste cotoare am pus un rand de varza tocata, sunca si gusa taiata cubulete,  sarmalele pe doua randuri, varza tocata, 2 foi de dafin si cateva boabe de piper. Am pus sarmalele la fiert, umpland cratita, cat sa acopere varza,  cu proportii egale de zeama de varza si apa. Am completat din cand in cand cu apa. Cand au fost fierte am pus deasupra bulionul si am mai dat intr-un clocot, dupa care le-am bagat pentru 20 de min la cuptorul infierbantat de rata cu portocale.
Am servit langa o mamaliguta fierbinte si un ardei iute murat!















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu