marți, 13 decembrie 2011

VINETE MURATE


Necesar: 20 vinete micute (10 – 12 cm), 1 conopida, 1 varza alba, 1 telina, 1 ardei iute, 1 legatura patrunjel si 2 legaturi telina, otet, sare, boabe de piper si mustar, foi de dafin, frunze de vita de vie si de visin.

Am taiat cozile vinetelor si apoi le-am taiat in patru pe lungime, cam trei sferturi. In interiorul lor am pus sare mare, cam 1 lg in fiecare vanata, si le-am lasat ca sarea sa extraga sucul amar din ele, cam 30 minute. In timpul asta am tocat fideluta varza si telina, am desfacut in buchetele foarte mici conopida, si verdeata am tocat-o marunt. Le-am amestecat pe toate si le-am frecat cu putina sare, sa se inmoaie. Dupa ce vinetele si-au lasat sucul,  le-am spalat bine si le-am lasat la scurs. Am pus intr-o cratita pe foc 500 ml otet, 2 l apa, 1 lg sare mare, 2 lg zahar, boabe de mustar si piper, 2 foi de dafin. Am pus vinetele pe rand in otetul care clocotea si le-am lasat cam 10 min la inmuiat. Le-am scos, le-am scurs, le-am umplut cu amestecul de varza si le-am pus la borcan, impreuna cu ardeiul iute, deasupra frunzelor de vita de vie si visin. Imi facusem planul sa le leg cu cozile de la telina, dar m-a luat mana pe dinainte si le-am tocat si pe ele. Am completat spatiul din borcane cu conopida si telina frunze si am pus deasupra otetul, am inchis borcanele si le-am dus in beci.

Observatii: Sunt bune peste vreo doua – trei  saptamani.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu