marți, 6 decembrie 2011

VINETE SI DOVLECEI CU USTUROI PENTRU IARNA


Necesar: 4 vinete, 4 dovlecei, usturoi, 1 legatura patrunjel, 1 legatura telina, ulei pentru prajit, sare mare, piper boabe, otet, apa.

Am curatat vinetele pe lungime, lasand totusi si cate un cm de coaja. Am curatat si doveceii (de toata coaja). Le-am taiat rondele pe ambele, si pentru ca feliile de vinete erau prea mari ca sa stea bine in borcan, le-am taiat in sferturi. Dupa ce le-am dat cu sare,  le-am pus intr-un castron sa-si lase zeama. Le-am spalat apoi, le-am zvantat si le-am pus pe rand la prajit in ulei incins. Le-am scos in strecuratoarea de spaghete, sa se scurga surplusul de ulei, altfel ar fi fost prea gretoase. Am pus in borcane de 800 g, un rand de vinete, unul de dovlecei, usturoi pisat, patrunjel marunt si am reluat randurile pana s-a umplut borcanul. Pe unele le-am facut cu telina (frunze) tocata, pentru ca ii da alt gust.
Ultimul rand a fost unul de verdeata. Am facut un amestec de doua parti de apa la una de otet (adica: daca folositi 500 ml otet, veti pune 1 l apa), 1 lg de sare la l de lichid si 1 lgta de piper boabe, pe care am pus-o pe aragaz sa dea in clocot. Dupa ce a  clocotit am lasat-o se mai raceasca putin si am  turnat-o calduta peste vinete. Se inchide capacul bine si se serveste mai incolo (ca daca ne apucam acum, la iarna inghitim in sec!)

Observatii: Daca nu stiti cata cantitate de lichid sa faceti, tineti cont de cate borcane aveti si de faptul ca intr-un borcan plin de 800 g, va mai intra cam ¼ lichid din cantitatea care intra intr-unul gol!
V-am bagat in ceata???

Se poate folosi si ca aperitiv, si ca garnitura si ca salata.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu