miercuri, 30 noiembrie 2011

BERE DE GHIMBIR

Aceasta bautura este foarte usoara si foarte populara in strainatate, se pare ca mai ales copii englezi o apreciaza foarte mult. Hm!

 Necesar: o radacina de ghimbir, 2 litri apa minerala carbogazoasa, 150 g zahar , 1 lamaie potrivita, 1 lgta drojdie uscata

Am curatat radacina de ghimbir si am dat-o pe razatoare. Am stors bine lamaia, iar sucul l-am amestecat cu o lingura de ghimbir ras. Intr-o sticla de 2 litri, curata, am pus zaharul si drojdia uscata,  si radacina de ghimbir rasa cu lamaie . Am adaugat putina apa si am agitat-o bine,   pentru a se topi zaharul. Apoi am turnat apa in sticla, pana s-a umplut trei sfeturi. Am inchis bine capacul. Fermentatia se produce in 24-48 de ore la temperatura camerei. Eu am facut berea de ghimbir,  asta vara cand era cald si am pus-o pe geam afara (la umbra, nu sub soare direct). Mi-am zis ca, daca e sa bubuie, n-are decat!  Cand este gata,  sticla se dilata si se intareste. Berea se pastreaza la rece, in frigider. Eu am facut-o cam concentrata si nu prea mi-a placut ca mi-a deranjat gastrita!
Observatii: Atentie: nu umpleti sticla pentru ca exista riscul ca redecorati bucataria, nu uitati ca am pus drojdie si berea asta fermenteaza.




Un comentariu: