miercuri, 23 noiembrie 2011

PRAJITURA RASTURNATA CU MERE

Pentru ca nu aveam chef sa ard vreo cratita (nu ca asta ar fi un obicei J!!!), caramelizand zaharul, m-am gandit la o varianta mai scurta, mai comoda si mai sigura a prajiturii cu mere caramelizate.

Necesar: 10 mere, 4 oua, 20 lg zahar, 200 g unt/margarina, 4 plicuri zahar vanilat, 1 plic praf de copt, 15 lg lapte, 19 lg faina (cu varf), 1 lgta plina scortisoara, 1 lg cacao.

Am curatat merele de coaja si de samburi, le-am taiat felii pe lung, apoi feliute mici transversale. Le-am  amestecat cu 6 lg de zahar si le-am lasat in castron pana am pregatit tava. Am  uns bine cu margarina hartia cu care am tapetat tava, apoi am presarat cam 4 lg de zahar  peste margarina. Nu va chinuiti sa faceti operatia asta in tava. Puneti hartia pe masa , si abia dupa ce este unsa si presarata, o asezati in tava. Daca ati uns bine, nu o sa va cada zaharul.
Dupa ce am asezat hartia, am pus toate merele in tava, cu tot cu sucul pe care l-au lasat. Deasupra  am presarat scortisoara si 2 plicuri de zahar vanilat, si ar fi fost tare buna si cu ceva nuci maruntite, dar cine sa le sparga…!
Am pus tava la cuptorul incins, pentru 20 min, sa se coaca si inmoaie merele.  In timpul asta am facut repede o compozitie pe care am turnat-o deasupra merelor si am pus inapoi la cuptor pentru 25 -30 min (pana iese batul curat).
Am batut oualele cu 10 lg de zahar cu varf si doua plicuri de zahar vanilat, am adaugat margarina inmuiata la microunde si laptele, apoi faina amestecata cu praful de copt. Am scos din compozitia asta  cateva linguri, pe care le-am amestecat bine cu o lingura de cacao, ca sa nu fie prajitura plictisitoare. Asa ca am pus compozitie alba peste mere si am facut pe Picasso cu compozitia neagra.
Ce n-am facut eu si ar trebui sa faceti voi este sa presarati jumatate din cantitatea de scortisoara peste zaharul pus pe hartia din tava, sa-i dea un pic de culoare, ca a mea a fost cam simpla.
Dupa ce se scoate de la cuptor,  o lasam un pic “sa-si traga sufletul”, dupa care, fara mila, o rasturnam dintr-o singura miscare, pe alta tava. Puneti tava pe care o rasturnati, cu fata in jos, peste tava in care s-a copt prajitura, apoi intoarceti brusc. Scoateti cu grija hartia de copt sa nu distrugeti stratul de mere si trimiteti-o sa vada iarna de aproape (adica dati-o afara la racit). Se taie rece.

Observatii: Daca rezistati pana a doua zi este perfect. Asta este una din prajiturile care sunt mai bune a doua zi, si excelente a treia, cu conditia sa fie pastrate intr-o cutie inchisa sa nu se usuce (casoleta de plastic). Daca vi se pare ca este prea putin zahar mai puteti pune, dupa gust, dar eu zic ca a iesit foarte buna, merele fiind dulci acrisoare.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu