marți, 8 noiembrie 2011

PRAJITURA CU MERE CARAMELIZATE

Reteta originala o am de la mama unei prietene din Hunedoara, la care am mai modificat eu cate putin. Taaaaaaaaaaare buna prajitura!!!

Necesar: 6 mere mari, 350 zahar, 4 oua, 4 plicuri zahar vanilat, 1 plic praf de copt, 1 1/2 cana faina, 150 g margarina\unt, 3 lg nuca pisata, 1 lgta scortisoara.

Se curata merele de coaja si samburi si se taie felii subtirele.  Se caramelizeaza 250 g zahar intr-o cratita, in timp ce tava in care vom face prajitura este in cuptor sa se infierbante goala (tava, oameni buni!!!). Se toarna caramelul in tava si se inclina tava pana ce se acopera bine tot fundul ei si putin pe pereti. Se aseaza merele felii, acoperind cat se poate golurile, se presara peste ele 2 plicuri de zahar vanilat, 1 lgta scortisoara si nuca pisata. Eu am mai avut si niste visine congelate pe care le-am aruncat pe ici, pe colo. Se pune tava inapoi la cuptor si lasam merele sa se coaca pe jumatate. In timp ce merele sfaraie la cuptor, facem blatul: topim margarina\untul si amestecam bine cu zaharul ramas (100g) si oualele. Adaugam faina cu praful de copt si zaharul vanilat. Scoatem tava si turnam compozitia pregatita peste mere. Punem inapoi la cuptor pentru 30 - 40 min.  Dupa ce o scoatem din cuptor o lasam cateva minute, apoi o rasturnam intr-o tava mai mare, punand tava dreapta peste tava cu prajitura si intorcand-o brusc dintr-o singura miscare.  Se taie rece.

Observatii: Se poate servi ornata cu frisca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu