sâmbătă, 26 noiembrie 2011

ZACUSCA DE VINETE

Este o versiune potrivita pentru cei  care stau la bloc si nu vor sa faca fum in casa cu coptul vinetelor (desi se pot coace si la cuptor, fiind foarte gustoase,  operatiune care dureaza prea mult).

Necesar:  10 vinete mari, 25 gogosari rosii, 15 ardei grasi galbeni, 2 kg ceapa, 2 kg rosii, 700ml ulei, sare, piper, 2 foi de dafin.

Am spalat vinetele si am curatat coaja, apoi le-am taiat in felii si feliile bucati. Le-am presarat cu sare si le-am lasat un pic sa-si lase sucul amar, cam 30 min. Dupa jumatate de ora le-am spalat si le-am pus la fiert in apa clocotita, apoi le-am lasat intr-o strecuratoare la scurs.  In timpul in care fierb si se scurg vinetele, am facut restul. Am dat gogosarii si ardei prin masina de tocat, si rosiile prin masina de tocat rosiile pentru bulion. Ceapa am tocat-o maruntel. Am pus uleiul in tuciul in care am facut zacusca si am pus ceapa la calit. Cand s-a facut ceapa, am adaugat gogosarii si ardeii. Dupa 30 min de fiert am adaugat si rosiile si peste inca 10 min (cat a durat sa dau si vinetele scurse prin masina de tocat) am pus si vinetele, sarea, piperul si foile de dafin. Am lasat pe foc pana s-a ridicat uleiul deasupra. Dupa ce am oprit focul am adaugat 1 plic de conservant si am amestecat bine.  Am pus zacusca fierbinte in borcanele uscate si le-am bagat la caldurica in paturi groase pana s-au racit.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu