duminică, 27 noiembrie 2011

ZACUSCA DE ARDEI IN PATRU CULORI

Necesar: 2 kg ceapa, 2 ½ kg gogosari verzi, 2 kg ardei gras galben, 10 morcovi mari, 10 ardei gras rosu,  600 ml ulei, 1 l bullion, piper, sare, foi de dafin.
Se toaca ceapa solzisori, gogosarii si ardeii cubulete, iar morcovii se dau pe razatoare marunt. Daca aveti un vas destul de incapator, puneti tot uleiul si toata ceapa la calit odata. Daca nu, faceti ca mine. Am impartit in doua toate cantitatile.  Am pus la calit ceapa in doua cratite si cand era pe trei sferturi gata, am adaugat morcovul si restul de cubulete. Am lasat sa fiarba incet si sa se inmoaie toate. Cand sunt toate facute, se adauga bulionul , piper si foi de dafin, si se verifica de sare. Am avut odata un bulion care avea ceva sare in el si sa nu aveti surprize. Mestecati mereu sa nu se lipeasca. Cand iese uleiul deasupra,  sa stiti ca este gata. Se toarna fierbinte in borcanele uscate bine si se pun in paturi pana la racirea completa.
Poate fi  folosita si pe post de garnitura la friptura si salata (mai ales in post).
Era bine daca gaseam si ardei gras portocaliu.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu