miercuri, 30 noiembrie 2011

MANCARICA DE PRAZ CU MASLINE (DE POST)


Am trecut prin piata si am gasit-o plina de mandria oltenilor, prazul!!! Cum suntem in post si nici nu am mai facut de ceva vreme praz cu masline, am cumparat 3 kg (sa am ce cara!).  De mancarica asta,  ma leaga aminitiri din copilarie,  cand era facuta in tuci pe soba cu plita, mancat langa painica calda,  pe care ne-o facea mamaia!!!


Necesar: 2 kg praz, 2 cepe mari, 2 ardei rosii, 300 g masline negre, 4 lg bulion, 200 ml ulei.

Am curat prazul inlaturand foile de deasupra si l-am spalat bine. Am calit ceapa tocata maruntel. Cand a fost aproape gata, am adaugat si ardeiul rosu, tocat cubulete. In 10 min erau gata amandoua si am adaugat prazul taiat rondele. Nu trebuie sa adaugati apa, va lasa imediat prazul destula! Amestecati mereu sa se inmoaie tot prazul. Cand a inceput sa se inmoaie si sa se lase, am adaugat si maslinele. Folositi masline de care va plac. Daca sunt prea sarate, le puteti fierbe un pic inainte sa le puneti peste praz.  Dupa ce prazul s-a calit si el, si nu mai trozneste in dinti, am adaugat si bulionul si cateva boabe de piper, am mai lasat sa dea cateva clocote si am oprit focul. Nu uitati sa puneti si sare dupa gust.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu