miercuri, 23 noiembrie 2011

SARAMURA DE MACROU

Cum luni,   21 noiembrie, in afara de ziua Cristinei (cumnata mea cea mai mica) a fost si sarbatoarea  “Intrarea in biserica a Maicii Domnului”, cand pentru credinciosi a fost dezlegare la peste, am facut o saramura de peste, de ne-am lins pe degete.

Necesar: va spun ce am folosit eu, voi adaptati cantitatile in functie de gurile de la masa si de preferinte. Eu am luat 10 pesti – macrou – mari si proaspat congelati (J), pe care  i-am curat si i-am pus pe gratar, taiati in doua pe lungime, sa se faca bine, presarati cu condimente pentru peste de la Galeo,  si unsi un pic cu ulei sa nu se lipeasca. Tot pe gratar am pus si patru rosii, si ardei gras rosu si verde. Dupa ce pestele a fost  gata, l-am pus intr-o cratita, impreuna cu ardeiul si rosiile decojite si taiate cubulete. Deasupra am pus doua capatani de usturoi pisate in piulita, si trei – patru linguri de ulei. Am completat cu apa pana s-a acoperit pestele si chiar mai sus,  ca noua ne place zeama. Ar fi fost bun si un ardei iute, dar nu le place copiilor, asa ca l-am sarit din schema. Am pus cam o lingura de sare mare (la 3 l lichid), dar voi puneti cum va place. In 20 de min saramura clocotea, asa ca am pus si o legatura de patrunjel tocata marunt. Am pus capacul si am lasat sa se intrepatrunda aromele. Cand am pus saramura pe foc am pus si tuciul pentru mamaliga, care a fost gata si ea in 30 min.

O bunatate !!!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu