luni, 6 februarie 2012

CUIB DE VIESPI


Necesar: aluat: 200 ml apa calduta, 150 ml lapte cald, 100 g unt/margarina, 3 galbenusuri, 150 g zahar, 2 zahar vanilat, coaja de portocala zaharisita, 1 cub drojdie proaspata (25g), 600 g faina, 1 lgta sare, 1 esenta de vanilie.
Necesar: crema: 3 albusuri, 1 lg zahar, 200 g unt/margarina, 200 g nuca macinata, 2 plicuri zahar vanilat.

Am facut o maia pe care am lasat-o sa creasca la cald. Maiaua eu o fac, dizolvand drojdia intr-un pic de lapte caldut, amestecat apoi cu 1 lg zahar si 2 de faina. O las in jur de 15 – 20  min, in functie de cat de repede se umfla in pene.
Cand maiaua este gata, o pun intr-un lighenas, peste faina pregatita dinainte, amestecata cu zaharul, 2 plicuri de zahar vanilat, 1 lgta de sare. Amestec bine cu lingura de lemn si adaug cate putin laptele amestecat cu apa, incalzit un pic la microunde, untul topit si cele trei galbenusuri. Apoi pun esenta si coaja de portocala taiata marunt si ma apuc de framantat. Cand s-a omogenizat totul, las la loc cald sa creasca, cam 30-40 min.
In timpul asta fac crema pentru umplut (si inca o prajitura J): bat bine untul cu zaharul si 1 plic de zahar vanilat, apoi pun si nuca macinata (cu sucitorul). Separat bat bine cele trei albusuri cu 1 lg de zahar si 1 plic de zahar vanilat.
Cand a crescut indeajuns, am impartit aluatul in trei si am framantat din nou. Fiecare parte am intins-o cu mana pe masa presarata cu faina. Peste fiecare foaie am repartizat in mod egal crema, pe care am intins-o cu lingura, apoi deasupra am uns cu albusul batut tare. Am rulat bine si am taiat cu cutitul bucati, de vreo 6 cm, pe care le-am pus in forma pe hartie de copt, lasand un pic de spatiu intre ele, pentru ca mai cresc la copt.
Ar fi bine ca voi sa ungeti mai intai cu albus si dupa cu crema, pentru ca rulada mea a alunecat putin, dar asta nu a fost un impediment, am aranjat-o in forma. Am pus la copt cam 40-50 min. Nu a fost necesar sa ung cu nimic deasupra, pentru ca la taiere a iesit albus si crema si a fost perfect.




















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu