sâmbătă, 4 februarie 2012

GOGOSARI UMPLUTI CU CARNE


Mai stiti ca va spuneam ca am facut o reteta noua de ardei pentru umplut, conservati pentru iarna si ca eram curioasa cum va rezista? Si ca pusesem si niste gogosarei mititei, sa fie si ei, langa ardei? Hai ca acum retetele imi vin si-n versuri!!!
Ei bine, au rezistat foarte bine si azi le-a venit randul sa-mi viziteze bucataria si cratitele!
Reteta pentru gogosari si ardei pentru iarna pentru umplut este aici: http://vulpeacofetar.blogspot.com/2011/12/ardei-pentru-umplut-pentru-iarna.html.

Necesar: doua borcane cu gogosari conservati, 1 kg carne tocata, 5 cepe, 1 morcov mare,100 g orez, 200 g bulion, 1 plic condimente pentru carne tocata, 1 legatura marar.

Am spalat cu apa rece gogosarii de la borcan, care s-au tinut exact ca in ziua in care i-am pus la borcan, fara sa se inmoaie, si i-am pus la scurs cu gura in jos. Am tocat 3 cepe si le-am pus peste carne, impreuna cu orezul clatit de mai multe ori si condimentele. Am amestecat bine si am umplut gogosarii, pe care i-am pus pe doua randuri intr-o cratita. Peste ei am pus apa si i-am pus la fiert. Aveti grija sa luati spuma formata, din cand in cand.
Dupa ce au fiert gogosarii si carnea, am facut un sos, calind doua cepe, taiate marunt si morcovul dat pe razatoarea mica, totul amestecat cu bulionul subtiat cu 3 lg de zeama de la fiertul gogosarilor. Pe masura ce se lega sosul, scoteam din zeama si puneam peste el, pana am pus aproape tot lichidul din cratita. Am lasat sa dea un clocot si am pus inapoi in cratita peste gogosari, pe care am pus-o inapoi pe foc si  am mai lasat-o sa dea un clocot.
Dupa ce am oprit focul am tocat o legatura de marar si am pus-o peste gogosari.

Observatii: Puteti sa-i serviti cu smantana sau iaurt daca va place. Eu asa am facut.











Un comentariu: