marți, 7 februarie 2012

SALATA DE VINETE CU ARDEI COPTI


 Afara este un vant puternic, care te trimite inapoi in casa si care mi-a tapetat geamul bucatariei cu zapada fina si scanteietoare. Suspinand inca de ieri, dupa caldura molcoma a toamnei si dupa bunataturile ei, profitand de consemnarea asta la domiciliu, am scos din congelator doua pungi cu ardei copti si una de vinete, sa se dezghete.

Necesar: vinete si ardei copti (de la congelator sau de la borcan), ½ l ulei, 2-3 lgte sare, 1 lg otet, 1 ceapa mica.

Asa cum spuneam, dupa ce s-au dezghetat vinetele, lasate in voia lor in strecuratoare, le-am tocat marunt. Le-am pus apoi sare si am frecat cu ulei, putin cate putin, sa se incorporeze bine. Ultima am tocat ceapa maruntel si am amestecat-o si pe ea in salata.
Ardeiul copt il pun la congelator fasiute (curatat de cotoare si samburi), asta pentru ca mi-a fost mai simplu si mai rapid, dar nu-i la fel de bun ca cel pus intreg la borcane.
Dupa ce s-a dezghetat si el, l-am presarat cu un strop de sare, 1 lg otet si 2 lg ulei, am amestecat si l-am lasat un pic la rece, sa se intrepatrunda aromele.

Observatii: Puteti servi salata de vinete si cu un pic de maioneza. Daca vreti ca vinetele sa fie mai albe, cand le frecati adaugati si 2-3 lg de lapte dulce (inainte de ulei) sau chiar o lg de lapte praf.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu