joi, 16 februarie 2012

PAPANASI CU SMANTANA SI DULCEATA DE GUTUI


Ce daca este joi si mijlocul saptamanii, daca mi-e pofta de papanasi, papanasi fac!!!
Sa fie clar!!!
Si spuneti-mi voi, daca aveti curaj,  ca nu poftiti,  cand vedeti pozele cu ei!


Necesar: 800 g branza de vaci grasa si proaspata, 3 oua, 8 lg zahar, 3 plicuri zahar vanilat, un praf de sare, coaja de lamaie, 1 lgta bicarbonat stins cu 1 lg zeama de lamaie, 16-18 lg faina, 400 g smantana, 1 iaurt Cremoso simplu, 1 borcan de dulceata de gutui, 0,5 l ulei pentru prajit.

Am amestecat branza cu zaharul, zaharul vanilat,oualele, sarea,  bicarbonatul stins si coaja de lamaie. Am adaugat treptat si faina, cata a cerut, pana nu s-a mai lipit aluatul de mana. Daca branza este mai zemoasa, o sa va trebuiasca mai multa faina. Totusi aluatul trebuie sa fie moale, nu adaugati faina, pana terminati toata rezerva din casa!  Am pudrat masa cu faina si am format  in palma infainata, guguloaie mai mari, pe care apoi le-am turtit, ca pe chiftele, si unele mai mici pe care le-am lasat rotunde. Le-am pus pe toate pe masa si am pus uleiul la incins in tuci. Am perforat mijlocul fiecarui viitor papanas, cu degetul aratator indoit, trecut prin faina (nu cu buricul degetului ci cu “cotul” lui, tinand degetul in pozitia cu care speriam copii cand erau mici si le ziceam “sa se faca mincinosul asa?”).
Am pus toate bilutele mici la prajit odata, ca eu aveam spatiu, dar voi sa tineti cont in alegerea vasului vostru, de faptul ca papanasii mai cresc la prajit (datorita bicarbonatului). Focul sa fie spre mic, ca papanasii sa se patrunda bine, si sa nu va faca surpriza de a fi nefacuti in interior. Ii lasati pe fiecare parte, pana la rumenirea lor.
Am amestecat smantana cu iaurtul Cremoso, pentru a o fluidiza putin (imi place sa curga pe margini), si am pus cate o lingura generoasa pe fiecare papanas. Peste smantana, am pus cate o lingura de dulceata de gutui, facuta de mine (buna rau!), iar deasupra am pus cate o biluta. Am decorat putin cu topping de fructe de padure.

Observatii: Din cantitatile astea ies 21 de papanasi potriviti.

Cati credeti ca au mai ramas pana am scris si postat eu reteta asta pe blog???
Doar aia pe care i-am pitit eu pentru maine!
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu