miercuri, 8 februarie 2012

GOGOSELE


Le-am facut odata cu cuiburile de viespi, folosind acelasi tip de aluat.

Necesar: aluat: 100 ml apa calduta, 150 ml lapte cald, 100 g unt/margarina, 3 galbenusuri, 150 g zahar, 2 zahar vanilat, coaja de portocala zaharisita, 1 cub drojdie proaspata (25g), 500 g faina, 1 lgta sare, 1 esenta de vanilie.

Am pregatit aluatul ca la cuib de viespi (vezi reteta), apoi am rupt bucati din el pe care le-am intins cu mana pe masa presarata cu faina. Ca sa fie mai interesante, le-am decupat cu formele pentru biscuiti, dar voi puteti sa le taiati si cu cutitul sau cu un pahar. Dupa decupare, marginile le framantati din nou si intindeti din nou foaie, din care scoateti alte gogosele.
Le-am prajit in ulei incins, pe ambele parti. Cand le-am scos le-am pus la scurs pe prosoape de hartie (care nu se lipesc), apoi le-am pudrat cu zahar pudra (o fi pleonasm?).
Le-am servit aproape fierbinti, dar sunt bune si reci, a doua zi.

Observatii: Daca pastrati (sau raman) si pentru a doua zi, puneti-le cand s-au racit (sa nu transpire) intr-o casoleta cu capac. Daca le vreti umplute cu ceva, lipiti cate doua, dar intindeti foaia mult mai subtire.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu