miercuri, 8 februarie 2012

PAINICA DE CASA


Ei, cum puteam eu sa nu fac paine de casa “manuala”? Nu am o masina si nici nu-i duc lipsa. Cum s-ar mai putea chema painica de casa, daca ea este facuta de un utilaj, in care torni toate ingredientele si il lasi in voia lui, in timp ce tu faci orice altceva? Cum sa fie painica “cu suflet”, asa cum spunea bunica mea, daca nu este framantata de mana ta, pana obosesti si tu si ea si lasata la crescut langa soba? As fi vrut sa mai am o soba cu plita, dar secolul in care traim mi-a impus calorifere!

Necesar: 1 kg  faina, 1 lg sare mare, 5 lg ulei, 1 lg zahar, 40 g drojdie, 500-600 ml apa calduta.

Am pus faina intr-un lighenas si am amestecat-o bine cu sarea. Am dizolvat drojdia amestecata cu zaharul, cu putina apa calda si am pus-o intr-o adancitura facuta in mijlocul fainii. Este important ca drojdia sa nu vina in contact direct cu sarea. Am adaugat apa cate putin, in timp ce mestecam cu o lingura de lemn. Apoi m-am apucat de framantat 15-20 minute, cat rezistati. Am lasat-o apoi sa se odihneasca si sa creasca o ora.
As fi putut face painica in tavile de cozonaci, dar nu-mi place  forma asta la paine, asa ca am pus in …tigaie!    Am presatat-o cu faina, am pus coca, am uns-o un pic cu apa rece si am dat-o la cuptor, unde a stat cam 35-40 min.

Observatii: Puteti sa o ungeti si cu ulei, daca vreti, si puteti sa-i imprimati desenul final daca o taiati fin cu cutitul. In loc de apa puteti sa folositi lapte caldut.

As fi vrut sa poata prinde poza si aburii care ies din painica cand am rupt-o si mirosul pe care l-a imprastiat in casa!!!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu