joi, 2 februarie 2012

PRAJITURA CU DOUA CRÈME


Stiti cum a luat nastere prajitura asta? Mai aveam o sticla de tuica de struguri curata, facuta de noi,  ramasa stinghera de vreo 4 ani!!! O sa va mirati intrebandu-va ce treaba are una cu alta!!! O sa va explic imediat. Desi sunt nameti in Bucuresti si un ger care te indeamna sa fierbi tuica cu piper, eu    m-am gandit sa fac cu ea  alta bautura. Aveam cu gramada lamai si portocale, asa ca am luat coaja de la unele dintre ele,  sa fac lichior (o sa vedem ce-o sa iasa), iar din miez,  am facut suc cu care am facut cremele pentru prajitura asta. Vedeti ca,  daca ati avut un picut de rabdare cu mine , vorba-lunga, ati aflat?

Am folosit o parte din blatul de mac facut pentru prajitura cu crema de mac si am mai facut inca un blat roz.

Necesar : Blat roz: 5 oua, 6 lg zahar, 3 lg ulei,  1 plic Crem Ole de capsuni.
Necesar: Crema de lamaie si vanilie: 2 plicuri budinca de vanilie, 200 ml suc proaspat de lamaie, 400 ml lapte, 8 lg zahar, 1 plic zahar vanilat, 75 g margarina.
Necesar: Crema de ciocolata si portocale: 2 plicuri budinca de ciocolata, 250 ml suc proaspat de portocale, 35 ml lapte, 8 lg zahar, 1 plic zahar vanilat, 75 g margarina.

Daca nu va place macul,  faceti un blat de cacao din : 5 oua, 5 lg zahar,  1 plic Crem Ole de ciocolata  sau  2 lg cacao si  6 lg faina .

Am facut blatul,  amestecand ingredientele,  exact in ordinea in care le-am trecut la necesar. Am  pus compozitia in tava de aragaz, pe hartie de copt, pentru 20 min. Am  dat la racit.
Pentru crema, asa cum am spus, am folosit tot sucul rezultat din lamaile si portocalele decojite.  Am masurat fiecare suc rezultat, si am completat pana la 600 ml cu lapte dulce. Pentru fiecare crema am folosit cate doua plicuri de budinca, pe care le-am amestecat cu cate 8 lg de zahar si cate un plic de zahar vanilat si   putin  amestec de lapte cu suc, ca sa le dizolv. Am pus restul de lichid pe foc sa fiarba. Daca vi se pare ca s-a “taiat” laptele si ca arata a lapte branzit, probabil ca aveti dreptate J!!! Asta este efectul citricelor asupra laptelui! Dar nu va speriati, ca nu e nimic compromis! Procedati ca la prepararea normala a unei budinci, ignorand aparantele, mestecand mereu pentru a preveni lipirea ei. Cand budinca s-a legat si a fost gata, am pus-o un pic la racit.  Apoi am taiat cuburi margarina si am incorporat-o in budinca. Margarina face diferenta intre budinca si crema.
Am lasat sa se raceasca bine, apoi am inceput operatiunea de combinare intre blaturi si crema, folosind “combinari de n luate cate k” J. Ce a rezultat? Vedeti mai jos!


Observatii: Daca vreti sa va iasa crema un pic mai dulce, mai adaugati cate 1 lg de zahar pentru fiecare plic de budinca.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu