joi, 2 februarie 2012

PRAJITURA CU CREMA DE MAC

Cum sunt un fan declarat al macului,  in starea lui de bobite nemacinate, am zis sa merg la extrem, si sa fac si un blat si o crema cu mac. Totusi pana la urma, facand si o alta prajitura cu 2 crème,  am combinat si am tot combinat, pana n-am mai stiut nici eu ce prajitura e.
Necesar: blat alb cu mac: 5 oua, 5 lg zahar, 7 lg faina, 1 praf de copt, 3 lg mac.
Necesar: crema de mac:  2 oua, 500 ml lapte, 4 lg mac nemacinat, 2 lg faina,1 lg rasa amidon,  7 lg zahar pudra , 2 plicuri zahar vanilat.
Am facut blatul, batand bine oualele cu zaharul, macul si faina amestecata cu praful de copt.  Am pus la cuptor pentru vreo 20 min, in tava de aragaz, apoi l-am lasat la racit.
Pentru crema am batut cele doua oua cu zaharul pudra si zaharul vanilat. Apoi am adaugat macul , faina si amidonul. Am adaugat laptele cate un pic si am pus pe foc mic, mestecand mereu. Trebuie sa se lege ca o budinca, dar trebuie sa aveti si rabdare, ca focul este mic si dureaza un pic. Cand  s-a legat crema, si tot laptele s-a incorporat, o dam la rece, mestecand din cand in cand, sa iasa toata caldura din ea.
Cand si blatul si crema s-au racit, am taiat blatul in patru pe vertical, apoi in doua pe orizontala. Am umplut fiecare felie cu crema si deasupra am uns tot cu un pic de crema.
Din pacate cum mai facusem inca un blat roz, si doua crème  - una cu portocale cu ciocolata si una  de lamaie cu vanilie – le- am combinat pe toate si nu am mai ajuns sa fac  prajitura doar cu mac.











2 comentarii:

  1. dupa ce m-am apucat de prajitura am vazut ca nu stiu la ce temparatura trebuia tinut blatul in cuptor... apoi nici cum sa-l mai scot din tava(trebuia sa folosesc hartie de copt?). Va rog treceti toate etapele, detaliile sunt importante pt incepatorii in ale bucatariei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate, aragazul meu nu-mi arata temperatura, iar eu nu ma iau niciodata dupa acest lucru. Cat despre hartia de copt, o folosesc la toate prajiturile care necesita coacere, chiar si la foile facute pe fundul tavii.

    RăspundețiȘtergere