miercuri, 8 februarie 2012

PATEU DE FICAT DE VITA


Am cumparat mai deunazi un ficat de vita. De fapt o jumatate de ficat de vita, care nu avea DECAT,  aproape 5 kg . Nu intentionasem asta, dar a trebuit sa “inghit galusca” dupa ce m-am dus ca o mare cunoscatoare la o macelarie,  care pana atunci nu comercializase decat produse din porc. Am cerut fara sa ma uit mai atent, un ficat. Ma intreaba omul: “intreg?”, eu: “hm, normal ca intreg! (auzi la el!)”. Si mi-l pune pe cantar: “are 9 kg, ramane?” . Eu, de colo: “ da’ ce porc mamut a fost asta?”, el suav: “e de vitel doamna!” Va inchipuiti fata mea?!? L-am rugat, cu cea mai subtire voce a mea sa-mi taie jumatate.
Asa am ajuns eu acasa cu sacosa plina de ficat si cu o suta de idei ce sa fac cu el!

Necesar: 2 kg ficat (eu, voi nu exagerati!), 2 cepe, 1 pachet unt, sare si piper.

Am taiat ficatul bucati, l-am spalat bine cu apa rece si l-am pus la fiert. Am lasat la fiert cam 25-30 min, timp in care am strans, constiincios si in mod repetat, spuma. Am tocat ceapa si am pus-o la calit. Puteti sa o tocati si mai mare, oricum o veti da prin masina de tocat. Cand ficatul a fost gata, am scurs zeama si l-am pus un pic peste ceapa in ceaun, sa-si schimbe gustul de fiert. Asa fierbinte, l-am dat prin masina de tocat, impreuna cu ceapa, dupa care l-am amestecat cu untul si sare si piper. Am mai dat compozitia inca de doua ori prin masina de tocat, sa se faca mai fina.
Am lasat la racorit si apoi l-am servit cu painica calda de casa si rosii cherry murate.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu