sâmbătă, 4 februarie 2012

PLACHIE DE PESTE


Am avut, cu putina vreme in urma, un peste urias, un fitofag de aproape 10 kg, pe care l-am transat si l-am pus la congelator. Fileurile lui au ajuns in saramura, pe gratar, in tigaie si azi le-au venit randul sa se “scalde” intr-o plachie. Plachie care, fara sa ma laud, a iesit excelenta!!!

Am un sfat pentru voi: daca ati mancat undeva vreun fel de mancare si nu v-a placut, nu renuntati la el, faceti-l voi, pe gustul vostru!!!

Necesar: cateva “felii” de peste, 3 cepe, 2 morcovi, ardei colorat, 4 lg bulion, 15 boabe de piper, 2 foi dafin, 1 ceasca otet, apa.

Am pus fileurile de peste intr-un castron in care facusem un amestec din doua cani mari de apa rece (cam 600 ml), o cescuta de otet si 1 lg rasa de sare mare. L-am lasat la marinat si m-am apucat de sos.
Am tocat marunt  cepele si morcovii. Am pus ceapa la calit, apoi am adaugat morcovii si ardeiul tocat colorat (de la congelator). Am lasat sa se caleasca toate bine, si cand au fost gata am pus o cana de apa peste ele. Bulionul l-am subtiat cu o canuta de apa si l-am pus si pe el peste ceapa, impreuna cu boabele de piper si foile de dafin rupte bucatele. Am scurs pestele, si l-am pus intr-o cratita. Sa nu-l spalati, doar il scurgeti bine! Cand sosul a inceput sa vrea sa dea in clocot, l-am varsat peste peste in cratita, pe care am pus-o la focul cel mai mic, unde a stat cam 35 min.
Nu mestecati in el, sa nu rupeti pestele, puteti sa scuturati cratita (dar nu ca pe covoare J!).
L-am servit, logic, cu mamaliguta calda.

Observatii: puteti sa faceti plachia si cu peste prajit, dar nu are acelasi gust,  si in plus, mai umpleti si bucataria de fum si miros de peste.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu